André Lucas verlaat Casino na gevulde carrière | RetailDetail

André Lucas verlaat Casino na gevulde carrière

André Lucas verlaat Casino na gevulde carrière

André Lucas, die bij de Franse distributiegroep Casino aan het hoofd stond van de hypermarkten en de supermarkten, gaat met pensioen. Lucas begon in 1999 bij Casino als commercieel directeur.

Gepokt en gemazeld in de distributie

Lucas begon zijn carrière in 1977 bij distributeur Docks de France en zusterbedrijf Atac, tot de groep in 1996 werd overgenomen door Auchan. Zes jaar na zijn aanwerving bij Casino schopte hij het tot algemeen directeur van de supermarkten van de groep en sinds eind 2009 had hij ook de hypermarkten van Casino onder zijn hoede. Dat jaar trad hij ook toe tot het directiecomité op groepsniveau.

 

Gérard Walter, die als directeur hypermarkten rapporteerde aan Lucas, blijft op post. Voor de supermarkten wordt een nieuwe directeur gezocht. Met het vertrek van André Lucas verdwijnt meteen ook zijn dubbele functie. Casino wil namelijk dat elke format weer meer zijn eigen koers kan gaan varen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.