Antwerpse Linkeroever krijgt nieuwe Colruyt | RetailDetail

Antwerpse Linkeroever krijgt nieuwe Colruyt

Antwerpse Linkeroever krijgt nieuwe Colruyt

Supermarktketen Colruyt wil in 2018 een nieuw filiaal openen in de Blancefloerlaan op Linkeroever in Antwerpen. Colruyt zal deel uitmaken van het nieuwbouwproject Batoo en de werken gaan in augustus van start.

 

Witte vlek invullen

Batoo is een nieuwbouwproject van ontwikkelaar Vooruitzicht dat moet aansluiten op de nieuwe wijk Regatta op Linkeroever. “Linkeroever is voor ons altijd een witte vlek geweest”, zegt Gijs Roekaerts, expansieverantwoordelijke bij Colruyt aan de Gazet van Antwerpen. “Met het project van Vooruitzicht is het een van de voornaamste uitbreidingszones van de stad Antwerpen en voor ons interessant om ons te vestigen.”

 

De winkel zal een oppervlakte hebben van 1.500 à 2.000 vierkante meter en krijgt een ondergrondse parking. Voorlopig wordt er gemikt op 50 tot 75 nieuwe arbeidsplaatsen, maar dat kan in de toekomst nog verder uitgebreid worden.

 

“Met vierduizend nieuwe bewoners in aantocht, is het ook belangrijk dat de nodige voorzieningen aanwezig zijn”, vertelt Nathalie Nieuwinckel van Vooruitzicht. “Het winkelaanbod op Linkeroever is eerder beperkt. We weten dat een buurt pas echt tot leven komt als alle voorzieningen die je in een stadswijk verwacht vlakbij aanwezig zijn. Gezien de snelheid waarmee Regatta zich vandaag ontwikkelt, werd het dan ook tijd om een supermarkt in te plannen in het project.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.