Apeldoorn krijgt grootste Turkse supermarkt van Nederland | RetailDetail

Apeldoorn krijgt grootste Turkse supermarkt van Nederland

Apeldoorn krijgt grootste Turkse supermarkt van Nederland

Woensdag opent in Apeldoorn de grootste Turkse supermarkt van Nederland onder de naam Özbaktat. De winkel zal 2.000 m² groot zijn en opent de deuren op slechts 50 meter van een Albert Heijn.

Veel Nederlanders

De supermarkt is een initiatief van ondernemer Arap Erol, die momenteel al een kleine versie heeft van zijn supermarkt in de Frans van Mierisstraat. Die zal ook na de opening van de nieuwe winkel blijven verder bestaan, weet Distrifood.

 

Het assortiment in de winkel zal niet enkel bestaan uit Turkse producten, maar er zullen ook Arabische en Aziatische levensmiddelen verkocht worden. Erol opende zijn eerste supermarkt veertien jaar geleden en breidde sindsdien al enkele malen uit. Volgens de ondernemer bevinden er zich ook heel wat Nederlanders onder zijn klanten.

 

"Nederlanders vormen de helft van mijn klantenbestand. Wij krijgen hier Nederlandse mensen die hier elke dag hun boodschappen komen doen én Nederlanders die hier eens per week voor de hele week spullen inslaan”, staat te lezen op de website van Özbaktat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.