App tegen voedselverspilling verleidt ook supermarkten | RetailDetail

App tegen voedselverspilling verleidt ook supermarkten

App tegen voedselverspilling verleidt ook supermarkten
Shutterstock.com

Sinds de Belgische lancering in maart van dit jaar gebruiken al 50.000 landgenoten de app Too Good To Go, die voedselverlies wil tegengaan. Niet enkel restaurants, maar ook voedingszaken doen mee.

 

Stap naar Brussel

Too Good To Go startte drie jaar geleden in Denemarken en verovert nu stap voor stap Europa. De app bestrijdt voedselverspilling door restaurants en winkels te helpen hun overtollige voedsel te verkopen in plaats van weg te gooien. Een horecazaak kan elke dag haar aanbod aan restjes publiceren in de app, consumenten die zich registreren kunnen voor een zacht prijsje een verse maaltijd afhalen. Op die manier werden in België al 15.000 maaltijden van de vuilnisbak gered.

 

Momenteel doen al meer dan 350 restaurants mee in zeven grote steden, meldt De Standaard: het gaat om Antwerpen, Brugge, Gent, Hasselt, Kortrijk, Leuven en Mechelen. Binnenkort trekt Too Good To Go naar Brussel, om daarna de rest van het land te veroveren. Ook plaatselijke supermarkten zoals Carrefour Express of zelfstandige Delhaize-vestigingen stappen in het concept.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.