ARC Food Invest neemt Ansolive over | RetailDetail

ARC Food Invest neemt Ansolive over

ARC Food Invest neemt Ansolive over

ARC Food Invest heeft het Belgische Ansolive, specialist in olijven en mediterrane producten, overgenomen. Die overname komt twee jaar na de aankoop van L’Artisane Food, de Belgische marktleider in verse artisanale pizza’s.

 

Belgische bedrijven ondersteunen

"De waarden van Ansolive spreken ons aan. Daarnaast zijn ook hun innoverende aanpak en hun grote procesbeheersing, aangevuld met IFS, BRC en ISO 22000 certificaten, een grote troef", aldus Christophe Mottint, gedelegeerd bestuurder van ARC Food Invest.

 

"Ansolive is een schitterend bedrijf dat enkel verdere ontwikkeling vraagt. Net zoals we al deden bij L’Artisane, met bijvoorbeeld de ontwikkeling van een nieuwe op hout gestookte oven om pizza’s te bereiden, willen we blijven investeren in de productiemogelijkheden."

 

ARC Food Invest wordt geleid door drie ondernemers en heeft als doel om in Belgische bedrijven, die gespecialiseerd zijn in verse voedingsproducten, te investeren en ze te ondersteunen.

 

"Onze doelstelling is Ansolive verder te laten groeien en vooruitstrevend te blijven,” aldus Christophe Mottint. "We kijken niet alleen naar vandaag en morgen, maar naar de lange termijn."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.