Attent-formule heeft mogelijk geen toekomst | RetailDetail

Attent-formule heeft mogelijk geen toekomst

Attent-formule heeft mogelijk geen toekomst

Bij Spar zijn ze niet zeker of hun dochterketen Attent nog een toekomst heeft. Spar-directeur Sjaak Kranendonk zegt dan ook dat Spar momenteel niet actief inzet op de groei van de buurtwinkelketen.

 

Steeds meer overstappen naar Spar

“Een winkel in de buurt blijft in alle gevallen een belangrijke voorziening. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar als er jaarlijks een stuk of tien vestigingen verdwijnen doordat ondernemers stoppen en geen opvolging kunnen vinden, moet je je wel afvragen of het over een jaar of wat nog haalbaar is om zo’n formule in de lucht te houden”, zegt Kranendonk aan Distrifood.

 

Daarnaast beginnen steeds meer ondernemers de overstap te maken van Attent naar Spar. Eén van de belangrijkste factoren voor die overstap zijn de online bestelmogelijkheden. Die zijn bij Attent niet aanwezig, terwijl de online shop bij Spar zich steeds meer uitbreidt.

 

Kranendonk stelt dat het niet rendabel is om voor Attent ook een online module op te zetten en ze kan ook niet ondergebracht worden bij Spar, omdat de keten een andere prijslijn hanteert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.