Nieuw concept Auchan gepland voor maart 2019 | RetailDetail

Auchan plant nieuwe concepten voor hyper en super

Auchan plant nieuwe concepten voor hyper en super
Shutterstock

In maart van 2019 wil de Franse groep Auchan een nieuw concept voor zijn hypermarkten lanceren. Daarnaast zal de groep het Chinese concept Auchan Minute ook naar andere landen brengen.

Minder huismerken

Het nieuwe concept moet ervoor zorgen dat de hypermarkt in de toekomst nog weet te overleven, heeft CEO Wilhelm Hubner laten verstaan. Binnen het bedrijf wordt het concept ook niet langer aangeduid als een hypermarkt, waarmee Hubner dus stelt dat Auchan met iets compleet nieuws op de markt wil komen. Wat dat dan exact wil zeggen, is nog niet helemaal duidelijk. Naast Frankrijk moet het nieuwe concept ook een plaats krijgen in enkele andere landen waar Auchan al stevig voet aan de grond heeft.

 

Daarnaast wil Auchan ook Auchan Minute verder uitrollen in andere landen. Dat buurtwinkelconcept is momenteel al sterk aanwezig in China, maar moet in de toekomst ook te vinden zijn in andere landen, waaronder ook Frankrijk.

 

Tot slot wil Hubner ook af van het grote aantal huismerken. Momenteel beschikt Auchan over liefst 230 eigen merken, maar als het aan de CEO ligt schieten er daar in de toekomst nog maar maximaal vijftien van over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.