Auchan test robots die boodschappen dragen | RetailDetail

Auchan test robots die boodschappen dragen

Auchan test robots die boodschappen dragen

De Franse keten Auchan gaat robots testen die boodschappen voor klanten kunnen dragen. De eerste Franse winkel waar de robot WiiGO getest wordt is het filiaal in Englos, vlakbij Rijsel.

Steeds in de buurt van klant

De WiiGo kan dankzij een camera zijn klant herkennen en hem zo door de winkel volgen. De robot blijft steeds binnen een straal van 1,50 meter van zijn gebruiker. Ook aan de kassa moet het eenvoudiger zijn voor de consument, aangezien er een speciale kassa in gebruik wordt genomen.

 

In een eerste fase zal de robot een maand getest worden, daarna wordt bekeken of het ook op een bredere basis kan gebruikt worden. De huidige robot is immers een prototype, dat nog enkele duizenden euro’s kost.

 

In eerste instantie zal de robot gebruikt worden om minder mobiele mensen te helpen, zoals zwangere vrouwen of bejaarden. Auchan testte eerder al een gelijkaardige technologie in Portugal: daar waren de eerste reacties overwegend positief.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.