Axelle Andrien nieuwe topvrouw Laurent-Perrier België

Axelle Andrien nieuwe topvrouw Laurent-Perrier België

Het wereldberoemde champagnemerk Laurent-Perrier heeft Axelle Andrien benoemd tot nieuwe directeur voor de Belgische markt. Dit heeft het champagnehuis vandaag bekendgemaakt.

Tweehonderdste verjaardag voorbereiden

De 46-jarige Andrien zal zich vooral bezighouden met het dynamiseren van de bestaande merken van de groep. Daarnaast staat zij mee in voor de ontwikkeling van de verkoop van de premiumproducten die Laurent-Perrier op de markt brengt naar aanleiding van de tweehonderdste verjaardag van het merk.

 

De directie zegt verheugd te zijn met de komst van Axelle Andrien. Het champagnehuis bekleedde al een sterke positie op de Belgische markt, en mede door Andriens "professionaliteit en gedegen kennis van de markt" hoopt Laurent-Perrier deze positie te kunnen consolideren. Volgens de onderneming zal "haar passie voor het product bijdragen tot een nieuw elan, passend in de waarden en de globale strategie van het bedrijf".

 

Relaties met retail speerpunt

Belangrijk is ook dat het bedrijf meent dat Andrien dankzij haar expertise de samenwerking met de verschillende distributienetwerken zal vergemakkelijken. De nieuwe topvrouw kan immers bogen op een lange ervaring in de sector: Andrien was sinds 2010 sales manager bij het Belgische Spadel. Voordien bekleedde zij marketing- en verkoopfuncties bij onder andere LU, Kraft en Warner-Lambert Adams.

 

Het Franse champagnehuis Laurent-Perrier werd precies tweehonderd jaar geleden opgericht door Alphonse Pierlot. In 1881 verkocht hij het bedrijf echter aan zijn keldermeester, Eugène Laurent, waarna het bedrijf vlak voor de tweede wereldoorlog werd verkocht aan Marie Louise Lanson de Nonancourt. Tot op heden is het bedrijf in handen van die familie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top