Axelle Andrien nieuwe topvrouw Laurent-Perrier België

Axelle Andrien nieuwe topvrouw Laurent-Perrier België

Het wereldberoemde champagnemerk Laurent-Perrier heeft Axelle Andrien benoemd tot nieuwe directeur voor de Belgische markt. Dit heeft het champagnehuis vandaag bekendgemaakt.

Tweehonderdste verjaardag voorbereiden

De 46-jarige Andrien zal zich vooral bezighouden met het dynamiseren van de bestaande merken van de groep. Daarnaast staat zij mee in voor de ontwikkeling van de verkoop van de premiumproducten die Laurent-Perrier op de markt brengt naar aanleiding van de tweehonderdste verjaardag van het merk.

 

De directie zegt verheugd te zijn met de komst van Axelle Andrien. Het champagnehuis bekleedde al een sterke positie op de Belgische markt, en mede door Andriens "professionaliteit en gedegen kennis van de markt" hoopt Laurent-Perrier deze positie te kunnen consolideren. Volgens de onderneming zal "haar passie voor het product bijdragen tot een nieuw elan, passend in de waarden en de globale strategie van het bedrijf".

 

Relaties met retail speerpunt

Belangrijk is ook dat het bedrijf meent dat Andrien dankzij haar expertise de samenwerking met de verschillende distributienetwerken zal vergemakkelijken. De nieuwe topvrouw kan immers bogen op een lange ervaring in de sector: Andrien was sinds 2010 sales manager bij het Belgische Spadel. Voordien bekleedde zij marketing- en verkoopfuncties bij onder andere LU, Kraft en Warner-Lambert Adams.

 

Het Franse champagnehuis Laurent-Perrier werd precies tweehonderd jaar geleden opgericht door Alphonse Pierlot. In 1881 verkocht hij het bedrijf echter aan zijn keldermeester, Eugène Laurent, waarna het bedrijf vlak voor de tweede wereldoorlog werd verkocht aan Marie Louise Lanson de Nonancourt. Tot op heden is het bedrijf in handen van die familie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top