Axelle Andrien nieuwe topvrouw Laurent-Perrier België

Axelle Andrien nieuwe topvrouw Laurent-Perrier België

Het wereldberoemde champagnemerk Laurent-Perrier heeft Axelle Andrien benoemd tot nieuwe directeur voor de Belgische markt. Dit heeft het champagnehuis vandaag bekendgemaakt.

Tweehonderdste verjaardag voorbereiden

De 46-jarige Andrien zal zich vooral bezighouden met het dynamiseren van de bestaande merken van de groep. Daarnaast staat zij mee in voor de ontwikkeling van de verkoop van de premiumproducten die Laurent-Perrier op de markt brengt naar aanleiding van de tweehonderdste verjaardag van het merk.

 

De directie zegt verheugd te zijn met de komst van Axelle Andrien. Het champagnehuis bekleedde al een sterke positie op de Belgische markt, en mede door Andriens "professionaliteit en gedegen kennis van de markt" hoopt Laurent-Perrier deze positie te kunnen consolideren. Volgens de onderneming zal "haar passie voor het product bijdragen tot een nieuw elan, passend in de waarden en de globale strategie van het bedrijf".

 

Relaties met retail speerpunt

Belangrijk is ook dat het bedrijf meent dat Andrien dankzij haar expertise de samenwerking met de verschillende distributienetwerken zal vergemakkelijken. De nieuwe topvrouw kan immers bogen op een lange ervaring in de sector: Andrien was sinds 2010 sales manager bij het Belgische Spadel. Voordien bekleedde zij marketing- en verkoopfuncties bij onder andere LU, Kraft en Warner-Lambert Adams.

 

Het Franse champagnehuis Laurent-Perrier werd precies tweehonderd jaar geleden opgericht door Alphonse Pierlot. In 1881 verkocht hij het bedrijf echter aan zijn keldermeester, Eugène Laurent, waarna het bedrijf vlak voor de tweede wereldoorlog werd verkocht aan Marie Louise Lanson de Nonancourt. Tot op heden is het bedrijf in handen van die familie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top