Rémy Cointreau groeide met 4 procent in afgelopen boekjaar | RetailDetail

Azië doet Rémy Cointreau met 4% groeien

Azië doet Rémy Cointreau met 4% groeien
Shutterstock

Drankenproducent Rémy Cointreau heeft in het voorbije boekjaar, dat op 31 maart ten einde liep, zijn omzet met 4,2% zien groeien naar 1,09 miljard euro. Op organische basis was er zelfs sprake van een groei van 4,7%.

Sterke prestaties eigen merken

Die groei heeft Rémy Cointreau vooral te danken aan de eigen merken. Zo groeide Rémy Martin met 10% en was er voor alle groepsmerken samen sprake van een opmars van 7,4%. De omzet van de partnermerken daalde wel met 14,2%, al was dat voor een groot stuk te wijten aan het stopzetten van de samenwerking met Piper Heidseck. Andere merken vertoonden immers wel nog een mooie groei.

 

In de EMEA-regio daalde de omzet van het Franse bedrijf nochtans met 2,7%: vooral in West-Europa was er sprake van een terugval. De resultaten in Afrika werden dan weer belemmerd door zwakke prestaties in Nigeria. In Azië en Oceanië steeg de omzet met 7,5%, vooral dankzij het herstel in China en een sterke verkoop in Australië. In Japan waren de resultaten minder vanwege de sterke yen en hogere prijzen. In de Verenigde Staten stabiliseerde de omzet, na enkele jaren van sterke groei. Daar tegenover stond wel dat de groei in Canada en Latijns-Amerika versnelde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.