Bakery Store Van der Valk Eindhoven krijgt vervolg

Bakery Store Van der Valk Eindhoven krijgt vervolg
Bakkerij Schellens

De Bakery Store bij Van der Valk in Eindhoven blijkt een succes en krijgt een vervolg. De hotelgasten kunnen voor ontbijt en lunch de open bakkerij van de Bakery Store inlopen om vers gebakken broodjes, luxebroodproducten en banket te halen. Het concept, ontwikkeld door bakkerij Schellens, startte in augustus. Van der Valk wil de bakkerij uitrollen naar andere hotelvestigingen.

 

Zicht op vers produceren

De bakkerij bij de ontbijt- en lunchzaal van Van der Valk biedt de gasten zicht op de verse productie van brood, broodjes en banket. De halffabrikaat producten, die ambachtelijke bakker Schellens al aan Van der Valk Eindhoven leverde, worden sinds een half jaar voor de ogen van de gasten afgebakken en vervolgens verder bereid en afgewerkt. Het brood- en banketassortiment is bestemd voor ontbijt en lunch bij Van der Valk en voor zakelijke bijeenkomsten van het hotel.

 

De ambachtelijke bakker biedt broden van de maand aan en verandert het assortiment enkele keren per jaar. Daarnaast worden nieuwe brood- en banketproducten ontwikkeld, die exclusief bij Van der Valk Eindhoven verkrijgbaar zijn. Ook producten van het seizoen en voor speciale evenementen worden in de bakkerij ontwikkeld.

 

De ambachtelijke bakker in Eindhoven ontwierp de Bakery Store als onderdeel van het broodbuffet in het hotel. Van der Valk richtte het concept in. De horecaketen wil gasten met de open bakkerij meer beleving bieden en zich sterker gaan richten op zakelijke bezoekers en bijeenkomsten.

 

Bakkerij Schellens en Van der Valk hebben plannen om het concept uit te rollen naar andere hotelvestigingen. Schellens ziet ook mogelijkheden voor een open bakkerij bij andere horeca- en recreatiebedrijven en zorginstellingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top