Bakery Store Van der Valk Eindhoven krijgt vervolg | RetailDetail

Bakery Store Van der Valk Eindhoven krijgt vervolg

Bakery Store Van der Valk Eindhoven krijgt vervolg
Bakkerij Schellens

De Bakery Store bij Van der Valk in Eindhoven blijkt een succes en krijgt een vervolg. De hotelgasten kunnen voor ontbijt en lunch de open bakkerij van de Bakery Store inlopen om vers gebakken broodjes, luxebroodproducten en banket te halen. Het concept, ontwikkeld door bakkerij Schellens, startte in augustus. Van der Valk wil de bakkerij uitrollen naar andere hotelvestigingen.

 

Zicht op vers produceren

De bakkerij bij de ontbijt- en lunchzaal van Van der Valk biedt de gasten zicht op de verse productie van brood, broodjes en banket. De halffabrikaat producten, die ambachtelijke bakker Schellens al aan Van der Valk Eindhoven leverde, worden sinds een half jaar voor de ogen van de gasten afgebakken en vervolgens verder bereid en afgewerkt. Het brood- en banketassortiment is bestemd voor ontbijt en lunch bij Van der Valk en voor zakelijke bijeenkomsten van het hotel.

 

De ambachtelijke bakker biedt broden van de maand aan en verandert het assortiment enkele keren per jaar. Daarnaast worden nieuwe brood- en banketproducten ontwikkeld, die exclusief bij Van der Valk Eindhoven verkrijgbaar zijn. Ook producten van het seizoen en voor speciale evenementen worden in de bakkerij ontwikkeld.

 

De ambachtelijke bakker in Eindhoven ontwierp de Bakery Store als onderdeel van het broodbuffet in het hotel. Van der Valk richtte het concept in. De horecaketen wil gasten met de open bakkerij meer beleving bieden en zich sterker gaan richten op zakelijke bezoekers en bijeenkomsten.

 

Bakkerij Schellens en Van der Valk hebben plannen om het concept uit te rollen naar andere hotelvestigingen. Schellens ziet ook mogelijkheden voor een open bakkerij bij andere horeca- en recreatiebedrijven en zorginstellingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".