Bakker Alink opent winkel voor brood van gisteren | RetailDetail

Bakker Alink opent winkel voor brood van gisteren

Bakker Alink opent winkel voor brood van gisteren

Bakker Alink opende deze week in Enschede een nieuwe winkel speciaal voor brood dat over is. Klanten kunnen er voor 1 euro vers brood van gisteren kopen.

 

In eigen verkooppunt

De nieuwe winkel van vijftig vierkante meter aan de Enschedese Lipperkerkerstraat heeft  grootbrood, zachte broodjes en enkele specialiteiten in het assortiment. Alink zegt de eerste bakker in Twente te zijn die met vers brood van gisteren is gestart. “We bieden dit bovendien in een eigen verkooppunt aan”, vertelt Guus Alink. De producten die allemaal 1 euro per verpakking kosten, worden ’s morgens aangeleverd. Ze zijn afkomstig van de filialen van bakkerij Alink in Enschede, Losser en Borne.

 

De verkoop van brood van een dag oud bestaat al langer. Bakkerijen elders in het land, zoals Van der Wal Jolink in Apeldoorn en Van der Grijn in Groot-Ammers, brengen in hun winkels brood van een dag oud. Alink opende echter een nieuwe winkel speciaal voor de verkoop van dit brood.

 

Vers bakken: brood over

“We hebben per week soms honderd kratten brood over”, vertelt bakker Alink. “Dat komt omdat we de hele dag door vers bakken voor vier winkels. Dan blijft er altijd brood over. Dat ging weliswaar voor een deel naar de voedselbank, maar ook deels als afval naar boeren in de omgeving. Dat is erg jammer, met name vanwege het belang van minder voedselverspilling en duurzaam gebruik van producten”.

 

Winkelmedewerkers van Alink verzamelen en verpakken het brood en zetten het ’s avonds klaar. De chauffeur haalt het ’s ochtends op voor de nieuwe winkel wanneer hij vanuit de centrale bakkerij in Losser weer vers brood bij de filialen aanlevert. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.