Bakkerij Paul bouwt metro-netwerk verder uit | RetailDetail

Bakkerij Paul bouwt metro-netwerk verder uit

Bakkerij Paul bouwt metro-netwerk verder uit

Bakkerij Paul opent de komende weken haar zesde en zevende Belgische Petit Paul in de Brusselse metrostations Naamse Poort en Schuman.

Snelle expansie

Op 27 april opent de keten een zesde kleine verkooppunt (van 68 m²) in het metrostation Naamse Poort, het zevende beslaat 130 m² en opent op 23 mei in het metrostation Schuman.

 

Met het Petit Paul-concept speelt de Franse bakkerijketen in op de behoeften van de reizigers: gemak, snelheid en kwaliteit. De eerste Belgische Petit Paul werd in 2014 geopend in het metrostation Louiza. Daarna volgden soortgelijke vestigingen in de metrostations De Brouckère, Madou, Montgomery en Brussel-Noord. De nieuwe Belgische vestigingen van Petit Paul zijn de nummers 622 en 623 op wereldvlak.

 

In België is de expansie van Bakkerij Paul in handen van Top Brands, dat de masterfranchise voor ons land heeft. Naast Bakkerij Paul beheert de onderneming ook 211 vestigingen van Pizza Hut in België en Frankrijk. Recentelijk kwam daar de overname van het Wasbar-concept bij, goed voor drie winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.