Bakkerij Paul opent vestiging in Louvain-La-Neuve

Bakkerij Paul opent vestiging in Louvain-La-Neuve

Bakkerij Paul opent vestiging in Louvain-La-Neuve

Bakkerij Paul opent op 23 augustus 2016 haar tweede Waalse winkel. Hij komt naast het shoppingcentrum L’Esplanade in Louvain-La-Neuve. De eerste werd in Waterloo gevestigd.

 

Keten zet expansie voort

Het nieuwe verkooppunt is meteen het achttiende van de keten, die gespecialiseerd is in de verkoop van ambachtelijk gebakken brood, fijne patisserie, viennoiserie en macarons. De meeste vestigingen zitten in en rond Brussel. In Vlaanderen zijn er vestigingen in Gent en Kortrijk.

 

Met de bijkomende vestiging zet Bakkerij Paul haar expansie voort. Eerder dit jaar openden al nieuwe winkels in Brussel, Gent en in de Brusselse metrostations Schuman en Naamse Poort. In het najaar komt daar nog een verkooppunt bij op Docks Brussel, wanneer dat complex opent.

 

Bakkerij Paul opende haar eerste Belgische vestiging in Brussel in 2007. Internationaal is de keten intussen aanwezig in meer dan veertig landen.

 

Top Brands voert regie

In België is de expansie van Bakkerij Paul in handen van Top Brands, dat de masterfranchise voor ons land heeft. Daarnaast beheert de onderneming ook 211 vestigingen van Pizza Hut in België en Frankrijk. Recentelijk kwam daar de overname van het Wasbar-concept bij, goed voor drie verkooppunten.

 

De nieuwe winkel in Louvain-La-Neuve heeft een verkoopoppervlakte van 170 vierkante meter.  Er zijn 48 zitplaatsen voor het verbruik ter plaatse. Daarnaast is er nog een terras met 28 plaatsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.