Bakkerijketen Paul wil 10 extra vestigingen in ons land

Bakkerijketen Paul wil 10 extra vestigingen in ons land

De Franse franchiseformule Paul, die sinds 2007 ook in ons land zoete broodjes bakt, wil er dit jaar nog tien nieuwe Belgische verkooppunten bij.

Verdere stappen buiten Brussel

Sinds de start van een eerste Paul-franchisewinkel in Brussel is de Franse bakkerijketen gestaag gegroeid: vandaag zijn er al negen Belgische vestigingen en vier zogeheten ‘Petit Paul’-verkooppunten, een concept dat speciaal voor de Brusselse metrostations is ontwikkeld samen met de Brusselse vervoermaatschappij MIVB.

 

Vooralsnog zijn zo goed als alle Paul-verkooppunten in en rond Brussel gevestigd, maar er is er ook één te vinden in het Kortrijkse winkelcentrum Shopping Kuurne-Ring Noord en zopas kreeg ook Gent een eerste vestiging (aan de Vrijdagmarkt). Als het van franchisedirecteur Daan Mills afhangt, blijft het daar niet bij: NA de zomer moet ook Louvain-la-Neuve de formule kunnen ontdekken En later dit jaar staat ook de opening van een zaak in het winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi op de agenda.

 

Alles samen mikt Top Brands, de Belgische master-franchisenemer van de Franse formule, op een tiental extra vestigingen tegen eind dit jaar. Daarbij nog twee ‘Petit Paul’- verkooppunten in de Brusselse metrostations, een winkel in de Brusselse Luxemburgstraat en een vestiging in winkelcentrum Docks Bruxsel.

 

Paul viert dit jaar zijn 125-jarig bestaan en telt intussen ruim 600 verkooppunten in 36 landen wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top