Barry Callebaut lanceert roze chocolade

Barry Callebaut lanceert roze chocolade
Barry Callebaut

De Belgisch-Zwitserse chocoladereus Barry Callebaut heeft een nieuw soort chocolade op de markt gebracht. De roze chocolade wordt gemaakt van een bepaald soort cacaoboon, waardoor ze een fruitige smaak en de opvallende kleur krijgt.

Vierde soort

“De chocolade werd ontdekt uit een selectie van veel verschillende soorten cacaobonen”, zegt woordvoerder Korneel Warlop, die zegt dat de zoektocht naar die cacaoboon liefst dertien jaar geduurd heeft. Daarbij werkte de chocolademaker nauw samen met de Duitse Jacobs University. De naam ‘ruby’ verwijst ook naar de cacaoboon die wordt gebruikt tijdens het productieproces. De nieuwe chocolade werd dinsdag al voorgesteld in de Chinese stad Shanghai.

 

“We kijken er naar uit om met onze partners te werken om deze innovatieve doorbraak te introduceren op de markt en om de nieuwe ruby chocolade als vierde soort beschikbaar te maken voor chocolademakers en consumenten over heel de wereld”, zegt innovatieverantwoordelijke Peter Boone.

 

De ruby-chocolade is de vierde soort chocolade, na pure, witte en melkchocolade. Het was al tachtig jaar geleden dat er nog eens een nieuwe soort was ontwikkeld: toen introduceerde Nestlé de witte chocolade.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top