Bart Buysse neemt de leiding bij Fevia | RetailDetail

Bart Buysse neemt de leiding bij Fevia

Bart Buysse neemt de leiding bij Fevia
Bart Buysse

Bart Buysse wordt de nieuwe gedelegeerd bestuurder van Fevia, de federatie van de Belgische voedingsindustrie. Dat kondigen Fevia en het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) samen aan.

 

Groeiende impact

Buysse is momenteel directeur-generaal sociale zaken van het VBO, maar komt vanaf 1 oktober aan het hoofd te staan van één van de belangrijkste industriële sectoren in België. Hij volgt Chris Moris op, die twintig jaar lang de sector op de kaart heeft gezet. In het vooruitzicht van zijn pensionering draagt Moris de fakkel over, maar hij zal nog een tijd lang de Fevia-leiding bijstaan als bijzonder raadgever.

 

“Naar het evenbeeld van de Belgische voedingsindustrie zelf groeide ook de impact van haar sectorfederatie Fevia de afgelopen jaren. Dat is in grote mate door het werk van Chris Moris, samen met zijn team”, verklaart Fevia-voorzitter Jean Eylenbosch. “Met ‘Food.be – Small country. Great food’ heeft de Belgische voedingsindustrie een uithangbord dat de kwaliteit, diversiteit en innovatie van onze producten in de kijker zet in binnen- en buitenland. Ik heb er alle vertrouwen in dat Bart Buysse vanuit die sterke basis de federatie en de sector verder in de goede richting zal leiden. Bovendien zal hij met zijn ervaring ongetwijfeld voor een goede kruisbestuiving tussen Fevia en haar verschillende stakeholders kunnen zorgen. Ik wil Chris van harte bedanken voor zijn jarenlange inzet en ben blij dat hij bereid is om als bijzonder raadgever zijn opvolger Bart Buysse met raad en daad bij te staan.”
 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.