Bavaria brengt 3 Belgische bieren naar Frankrijk | RetailDetail

Bavaria brengt drie Belgische bieren naar Franse markt

Bavaria brengt drie Belgische bieren naar Franse markt

Na de overname van de brouwerij Palm heeft Bavaria besloten om drie Belgische speciaalbieren van de brouwerij ook op de Franse markt te gaan verdelen. Het gaat daarbij over Brugge Tripel, Cornet en Rodenbach.

Eigen karakter

Bavaria nam eerder dit jaar 60% van de aandelen van Palm over, al zal dat aandeel de komende vijf jaar uitgebreid worden naar de volledige 100%. Met de overname wil Bavaria zijn assortiment speciaalbieren uitbreiden en nu dus ook naar Frankrijk brengen. Daarvoor viel het oog op de bieren Brugge Tripel, Cornet en Rodenbach. “De bieren van Palm hebben een karakter dat eigen is aan hun specifieke vakkennis en hun geschiedenis”, zegt Matthew Ribeyron, marketingdirecteur bij Bavaria France.

 

Cornet is een bier van hoge gisting, dat zijn houtachtige smaak te danken heeft aan de toevoeging van schilfers van Amerikaanse eik tijdens het productieproces. Brugge Tripel is dan weer een bier van hoge gisting met een rokerige noot. Tot slot zal Bavaria ook de Rodenbach Grand Cru op de markt brengen in Frankrijk, die wordt gerijpt in eikenhouten vaten. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".