Bavaria brengt 3 Belgische bieren naar Frankrijk | RetailDetail

Bavaria brengt drie Belgische bieren naar Franse markt

Bavaria brengt drie Belgische bieren naar Franse markt

Na de overname van de brouwerij Palm heeft Bavaria besloten om drie Belgische speciaalbieren van de brouwerij ook op de Franse markt te gaan verdelen. Het gaat daarbij over Brugge Tripel, Cornet en Rodenbach.

Eigen karakter

Bavaria nam eerder dit jaar 60% van de aandelen van Palm over, al zal dat aandeel de komende vijf jaar uitgebreid worden naar de volledige 100%. Met de overname wil Bavaria zijn assortiment speciaalbieren uitbreiden en nu dus ook naar Frankrijk brengen. Daarvoor viel het oog op de bieren Brugge Tripel, Cornet en Rodenbach. “De bieren van Palm hebben een karakter dat eigen is aan hun specifieke vakkennis en hun geschiedenis”, zegt Matthew Ribeyron, marketingdirecteur bij Bavaria France.

 

Cornet is een bier van hoge gisting, dat zijn houtachtige smaak te danken heeft aan de toevoeging van schilfers van Amerikaanse eik tijdens het productieproces. Brugge Tripel is dan weer een bier van hoge gisting met een rokerige noot. Tot slot zal Bavaria ook de Rodenbach Grand Cru op de markt brengen in Frankrijk, die wordt gerijpt in eikenhouten vaten. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.