Bavaria neemt Amerikaanse importeur Palm over | RetailDetail

Bavaria neemt Amerikaanse importeur Palm over

Bavaria neemt Amerikaanse importeur Palm over

Brouwerij Bavaria, die al eigenaar is van de brouwerij van Palm en Rodenbach, heeft nu ook het Amerikanse Latis Imports overgenomen. Die importeur is gespecialiseerd in Belgische speciaalbieren, waaronder ook de bieren van Palm.

“Volgende stap”

“We maken hiermee een volgende stap in de Verenigde Staten”, zegt directielid Peer Swinkels aan het FD. “We krijgen zo betere toegang tot één van meest competitieve en meest ontoegankelijke markten.”

 

Bavaria is nu van plan om het aanbod van Latis Imports verder uit te breiden, al blijft de focus vooral liggen op Rodenbach. Toch wil het ook proberen om erken als Bavaria, Hollandia en Claro te lanceren in de Verenigde Staten. “Met de merken van Palm erbij is ons portfolio groot genoeg om zelf de Amerikaanse markt te bewerken. Dan krijgen je merken meer aandacht dan bij een importeur die honderd merken heeft”, aldus Swinkels.

 

De overname van Latis, en eerder ook die van Palm, past in de nieuwe strategie van Bavaria waarbij het mikt op expansie door overnames. Het doel is om binnen vier jaar de omzet te verdubbelen naar 1 miljard euro. Bavaria neemt Latis over van oprichter David van Wees, die het bedrijf wel blijft leiden, en Manhattan Beer Distributors.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid. De retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.