Be Burger wil keten van 40 restaurants uitbouwen

Be Burger wil keten van 40 restaurants uitbouwen

Be Burger wil keten van 40 restaurants uitbouwen

Be Burger, een premium-burgerrestaurant in Zaventem, heeft grote plannen. Het wil de komende jaren sterk groeien en het aantal filialen opdrijven naar 40 restaurants. Die moeten zowel in België als daarbuiten komen.

 

Investering van 20 miljoen euro

Het eerste restaurant van Be Burger opende pas in december vorig jaar zijn deuren in Zaventem, maar volgende week volgt al een tweede vestiging in Waterloo en dit jaar moeten er nog eens vier restaurants de deuren openen. De bedoeling is dat er tegen 2020 40 vestigingen van de keten te vinden zijn. De helft daarvan moet in het buitenland komen.

 

Elke nieuwe vestiging betekent een investering tussen 500.000 en 700.000 euro, wat wil zeggen dat Be Burger minstens 20 miljoen euro zal investeren in de expansie. De uitbreiding zal ook ongeveer 400 nieuwe banen opleveren.

 

Om die investering te dragen, zijn de oprichters van de keten in zee gegaan met het Franse investeringsbedrijf FPB Invest.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.