Be Burger wil keten van 40 restaurants uitbouwen

Be Burger wil keten van 40 restaurants uitbouwen

Be Burger, een premium-burgerrestaurant in Zaventem, heeft grote plannen. Het wil de komende jaren sterk groeien en het aantal filialen opdrijven naar 40 restaurants. Die moeten zowel in België als daarbuiten komen.

 

Investering van 20 miljoen euro

Het eerste restaurant van Be Burger opende pas in december vorig jaar zijn deuren in Zaventem, maar volgende week volgt al een tweede vestiging in Waterloo en dit jaar moeten er nog eens vier restaurants de deuren openen. De bedoeling is dat er tegen 2020 40 vestigingen van de keten te vinden zijn. De helft daarvan moet in het buitenland komen.

 

Elke nieuwe vestiging betekent een investering tussen 500.000 en 700.000 euro, wat wil zeggen dat Be Burger minstens 20 miljoen euro zal investeren in de expansie. De uitbreiding zal ook ongeveer 400 nieuwe banen opleveren.

 

Om die investering te dragen, zijn de oprichters van de keten in zee gegaan met het Franse investeringsbedrijf FPB Invest.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top