Beerenburg-merk Weduwe S. Joustra vindt overnemer

Beerenburg-merk Weduwe S. Joustra vindt overnemer

Beerenburg-merk Weduwe S. Joustra vindt overnemer

Het Friese beerenburg-merk Weduwe S. Joustra is door het familiebedrijf Boomsma Destilleerderij gered uit het faillissement van moederbedrijf Dirkzwager Groep. Weduwe S. Joustra blijft zo ook na 152 jaar bestaan.

 

Financieel gezond

Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt, maar bij Boomsma Destilleerderij klinkt het dat Weduwe S. Joustra een financieel gezond bedrijf is en er dus geen twijfel was rond de overname. “We zijn meteen naar de curator gestapt en hebben een reëel bod neergelegd”, aldus directeur Chantoine Boomsma.

 

Boomsma neemt Weduwe Joustra dan wel over, het merk zal binnen het bedrijf zelfstandig kunnen blijven functioneren. Heleen Sonnenberg zal ook aan de slag blijven als directeur van het merk.

 

Ook bij Weduwe Joustra zijn ze tevreden met de overname, die ervoor zorgt dat het bedrijf in Friese handen blijft. “Ik heb niet het gevoel dat ik het bedrijf ben kwijtgeraakt”, aldus Sonnenberg.

 

Dirkzwager kwam in de problemen toen slijterijketen Mitra, ook onderdeel van de groep, failliet ging. Daarop besloten de curatoren om de levensvatbare onderdelen van Dirkzwager van de hand te doen. Een volledige doorstart werd nooit overwogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.