Beerenburg-merk Weduwe S. Joustra vindt overnemer

Beerenburg-merk Weduwe S. Joustra vindt overnemer

Het Friese beerenburg-merk Weduwe S. Joustra is door het familiebedrijf Boomsma Destilleerderij gered uit het faillissement van moederbedrijf Dirkzwager Groep. Weduwe S. Joustra blijft zo ook na 152 jaar bestaan.

 

Financieel gezond

Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt, maar bij Boomsma Destilleerderij klinkt het dat Weduwe S. Joustra een financieel gezond bedrijf is en er dus geen twijfel was rond de overname. “We zijn meteen naar de curator gestapt en hebben een reëel bod neergelegd”, aldus directeur Chantoine Boomsma.

 

Boomsma neemt Weduwe Joustra dan wel over, het merk zal binnen het bedrijf zelfstandig kunnen blijven functioneren. Heleen Sonnenberg zal ook aan de slag blijven als directeur van het merk.

 

Ook bij Weduwe Joustra zijn ze tevreden met de overname, die ervoor zorgt dat het bedrijf in Friese handen blijft. “Ik heb niet het gevoel dat ik het bedrijf ben kwijtgeraakt”, aldus Sonnenberg.

 

Dirkzwager kwam in de problemen toen slijterijketen Mitra, ook onderdeel van de groep, failliet ging. Daarop besloten de curatoren om de levensvatbare onderdelen van Dirkzwager van de hand te doen. Een volledige doorstart werd nooit overwogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top