Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa

Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa
Francis Debeuckelaere

Bacardi Limited, de grootste familiale sterkedrankengroep in de wereld, laat weten dat de Belg Francis Debeuckelaere werd benoemd als regionale president van Europa. Een nieuwe stap in een opmerkelijke carrière. 

Winnende formule

"Er is niemand beter gekwalificeerd dan Francis om deze belangrijke regionale rol voor het bedrijf op te nemen," zegt Michael J. Dolan, Chief Executive Officer van Bacardi Limited. "Francis heeft een lange en succesvolle carrière bij Bacardi genoten en is een goed voorbeeld van hoe we omgaan met toptalent.”


In zijn loopbaan heeft Debeuckelaere een groot aantal Europese markten succesvol geleid. Onder hem is de omvang van Bacardi in België meer dan verdubbeld, van de nummer drie naar nummer één positie in gedistilleerd. Op dezelfde manier groeide het bedrijf in Nederland met meer dan 50 procent, van nummer drie in de markt naar nummer twee. En nadat hij in 2004 Bacardi in Zwitserland opstartte, groeide het bedrijf er uit tot de nummer drie in spirits. Voordat hij bij Bacardi kwam, had Debeuckelaere marketingposities bij Nestlé en brouwer Alken-Maes.


In reactie op zijn benoeming als regionale president zegt Debeuckelaere: "Dit zijn spannende tijden voor Europa en voor Bacardi. We hebben een benijdenswaardige portefeuille van merken en een buitengewoon getalenteerd team. Voeg daar de vrijheid aan toe die we genieten als familiebedrijf om snel te reageren op veranderende marktontwikkelingen, en we hebben een winnende formule in Europa.” 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top