Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa | RetailDetail

Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa

Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa
Francis Debeuckelaere

Bacardi Limited, de grootste familiale sterkedrankengroep in de wereld, laat weten dat de Belg Francis Debeuckelaere werd benoemd als regionale president van Europa. Een nieuwe stap in een opmerkelijke carrière. 

Winnende formule

"Er is niemand beter gekwalificeerd dan Francis om deze belangrijke regionale rol voor het bedrijf op te nemen," zegt Michael J. Dolan, Chief Executive Officer van Bacardi Limited. "Francis heeft een lange en succesvolle carrière bij Bacardi genoten en is een goed voorbeeld van hoe we omgaan met toptalent.”


In zijn loopbaan heeft Debeuckelaere een groot aantal Europese markten succesvol geleid. Onder hem is de omvang van Bacardi in België meer dan verdubbeld, van de nummer drie naar nummer één positie in gedistilleerd. Op dezelfde manier groeide het bedrijf in Nederland met meer dan 50 procent, van nummer drie in de markt naar nummer twee. En nadat hij in 2004 Bacardi in Zwitserland opstartte, groeide het bedrijf er uit tot de nummer drie in spirits. Voordat hij bij Bacardi kwam, had Debeuckelaere marketingposities bij Nestlé en brouwer Alken-Maes.


In reactie op zijn benoeming als regionale president zegt Debeuckelaere: "Dit zijn spannende tijden voor Europa en voor Bacardi. We hebben een benijdenswaardige portefeuille van merken en een buitengewoon getalenteerd team. Voeg daar de vrijheid aan toe die we genieten als familiebedrijf om snel te reageren op veranderende marktontwikkelingen, en we hebben een winnende formule in Europa.” 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.