Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa | RetailDetail

Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa

Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa
Francis Debeuckelaere

Bacardi Limited, de grootste familiale sterkedrankengroep in de wereld, laat weten dat de Belg Francis Debeuckelaere werd benoemd als regionale president van Europa. Een nieuwe stap in een opmerkelijke carrière. 

Winnende formule

"Er is niemand beter gekwalificeerd dan Francis om deze belangrijke regionale rol voor het bedrijf op te nemen," zegt Michael J. Dolan, Chief Executive Officer van Bacardi Limited. "Francis heeft een lange en succesvolle carrière bij Bacardi genoten en is een goed voorbeeld van hoe we omgaan met toptalent.”


In zijn loopbaan heeft Debeuckelaere een groot aantal Europese markten succesvol geleid. Onder hem is de omvang van Bacardi in België meer dan verdubbeld, van de nummer drie naar nummer één positie in gedistilleerd. Op dezelfde manier groeide het bedrijf in Nederland met meer dan 50 procent, van nummer drie in de markt naar nummer twee. En nadat hij in 2004 Bacardi in Zwitserland opstartte, groeide het bedrijf er uit tot de nummer drie in spirits. Voordat hij bij Bacardi kwam, had Debeuckelaere marketingposities bij Nestlé en brouwer Alken-Maes.


In reactie op zijn benoeming als regionale president zegt Debeuckelaere: "Dit zijn spannende tijden voor Europa en voor Bacardi. We hebben een benijdenswaardige portefeuille van merken en een buitengewoon getalenteerd team. Voeg daar de vrijheid aan toe die we genieten als familiebedrijf om snel te reageren op veranderende marktontwikkelingen, en we hebben een winnende formule in Europa.” 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.