Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro
Shutterstock

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Internationale ervaring

De functie van Van den Bossche zal vooral bestaan uit het bijstaan van de lokale CEO’s in het runnen van hun lokale groothandelsactiviteiten. Intern zal hij zelf moeten rapporteren aan de Nederlander Pieter Boone, die COO is bij Metro.

 

Van den Bossche heeft al heel wat ervaring in retail en met het besturen van grote winkels. Tot vier maanden geleden stond hij aan het hoofd van HBC Europe, dat de activiteiten van Galeria Kaufhof en Galeria Inno combineert. Hij was sinds 2007 al CEO bij Galeria Kaufhof, dat bij zijn aanstelling nog in handen was van Metro, en daarvoor had hij de leiding over het Belgische Galeria Inno.

 

“Met Olivier Van den Bossche hebben we internationaal ervaren expert aangetrokken voor Metro. Bij Galeria Inno heeft hij al getoond hoe hij een bedrijf vooruit kan brengen en hij bleef op dat pad bij Galeria Kaufhof en HBC Europa”, zegt Olaf Koch, voorzitter van de raad van bestuur bij Metro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6 procent gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was vooral te danken aan de overname van WhiteWave. Op vergelijkbare basis was de groei 4,7 procent.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Regering stelt richtlijnen rond gebruik ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’

16/10/2017

De FOD Economie heeft een lijst richtlijnen opgesteld rond het gebruik van de woorden ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’ in productbenamingen. Een aantal supermarktketens en merken hebben zich op dat vlak al aangepast na een eerdere ophef in maart.

Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen

13/10/2017

Het Spaanse voedingsbedrijf GB Foods wil volgende week een bod uitbrengen op het Belgische Continental Foods, dat eigenaar is van merken als Devos Lemmens, Aiki en Royco. Ook twee andere partijen zouden interesse tonen.

“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten”

13/10/2017

De Belgische merkfabrikantenvereniging BABM is voortaan het belangrijkste aanspreekpunt voor retailers en andere stakeholders, na de integratie van de belangenverenigingen BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging). 

Carrefour laat klanten boodschappen leveren met Merci Voisin

13/10/2017

Supermarktgroep Carrefour heeft in Frankrijk met Merci Voisin een nieuw platform gelanceerd, dat klanten toelaat online boodschappen aan huis te laten leveren tegen een vergoeding. Een Uber voor boodschappen, zeg maar.

Back to top