Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro | RetailDetail

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro
Shutterstock

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Internationale ervaring

De functie van Van den Bossche zal vooral bestaan uit het bijstaan van de lokale CEO’s in het runnen van hun lokale groothandelsactiviteiten. Intern zal hij zelf moeten rapporteren aan de Nederlander Pieter Boone, die COO is bij Metro.

 

Van den Bossche heeft al heel wat ervaring in retail en met het besturen van grote winkels. Tot vier maanden geleden stond hij aan het hoofd van HBC Europe, dat de activiteiten van Galeria Kaufhof en Galeria Inno combineert. Hij was sinds 2007 al CEO bij Galeria Kaufhof, dat bij zijn aanstelling nog in handen was van Metro, en daarvoor had hij de leiding over het Belgische Galeria Inno.

 

“Met Olivier Van den Bossche hebben we internationaal ervaren expert aangetrokken voor Metro. Bij Galeria Inno heeft hij al getoond hoe hij een bedrijf vooruit kan brengen en hij bleef op dat pad bij Galeria Kaufhof en HBC Europa”, zegt Olaf Koch, voorzitter van de raad van bestuur bij Metro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.