Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro
Shutterstock

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Internationale ervaring

De functie van Van den Bossche zal vooral bestaan uit het bijstaan van de lokale CEO’s in het runnen van hun lokale groothandelsactiviteiten. Intern zal hij zelf moeten rapporteren aan de Nederlander Pieter Boone, die COO is bij Metro.

 

Van den Bossche heeft al heel wat ervaring in retail en met het besturen van grote winkels. Tot vier maanden geleden stond hij aan het hoofd van HBC Europe, dat de activiteiten van Galeria Kaufhof en Galeria Inno combineert. Hij was sinds 2007 al CEO bij Galeria Kaufhof, dat bij zijn aanstelling nog in handen was van Metro, en daarvoor had hij de leiding over het Belgische Galeria Inno.

 

“Met Olivier Van den Bossche hebben we internationaal ervaren expert aangetrokken voor Metro. Bij Galeria Inno heeft hij al getoond hoe hij een bedrijf vooruit kan brengen en hij bleef op dat pad bij Galeria Kaufhof en HBC Europa”, zegt Olaf Koch, voorzitter van de raad van bestuur bij Metro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top