Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro | RetailDetail

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro
Shutterstock

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Internationale ervaring

De functie van Van den Bossche zal vooral bestaan uit het bijstaan van de lokale CEO’s in het runnen van hun lokale groothandelsactiviteiten. Intern zal hij zelf moeten rapporteren aan de Nederlander Pieter Boone, die COO is bij Metro.

 

Van den Bossche heeft al heel wat ervaring in retail en met het besturen van grote winkels. Tot vier maanden geleden stond hij aan het hoofd van HBC Europe, dat de activiteiten van Galeria Kaufhof en Galeria Inno combineert. Hij was sinds 2007 al CEO bij Galeria Kaufhof, dat bij zijn aanstelling nog in handen was van Metro, en daarvoor had hij de leiding over het Belgische Galeria Inno.

 

“Met Olivier Van den Bossche hebben we internationaal ervaren expert aangetrokken voor Metro. Bij Galeria Inno heeft hij al getoond hoe hij een bedrijf vooruit kan brengen en hij bleef op dat pad bij Galeria Kaufhof en HBC Europa”, zegt Olaf Koch, voorzitter van de raad van bestuur bij Metro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten.