Belgische Konings neemt Franse fabriek van Bacardi over | RetailDetail

Belgische Konings neemt Franse fabriek van Bacardi over

Belgische Konings neemt Franse fabriek van Bacardi over
Shutterstock

Drankenproducent Konings heeft een fabriek van sectorgenoot Bacardi-Martini overgenomen. Vanaf 1 januari komt de vestiging in Beaucaire, samen met alle 72 medewerkers, in Belgische handen.

Investeren in uitbreiding

Konings ziet de overname als de volgende stap om de Zuid-Europese en Noord-Amerikaanse markt te veroveren. Beaucaire zal al de zesde productievestiging van Konings worden.

 

“Bacardi wou het volume op een duurzame manier uitbouwen en zocht daarvoor een partner”, zegt CEO Dirk Maris aan Made in Limburg. “Ons businessplan kwam als het beste uit de bus, zowel voor Bacardi zelf, als voor de medewerkers van het bedrijf. We zullen ook investeren in de verdere uitbreiding van de Zuid-Franse fabriek. Bacardi zal daarnaast blijven investeren in haar merken.”

 

Naast de deal voor de overname, heeft Konings ook een contract van tien jaar afgesloten met Bacardi-Martini voor een minimale afname van de drankjes die in de fabriek worden geproduceerd. In Beaucaire wordt onder meer gewerkt met de likeur Bénédictine, de vermout Noilly Prat en de vodka Eristoff.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.