Beursanalist verkiest Ahold Delhaize boven Carrefour | RetailDetail

Beursanalist verkiest Ahold Delhaize boven Carrefour

Beursanalist verkiest Ahold Delhaize boven Carrefour

Analisten van investeringsbank Bryan Garnier trekken in hun favorietenlijstje voor de categorie Food Retail volop de kaart van Ahold Delhaize. Vorig jaar was het Franse Carrefour nog de favoriet.

“Goed alternatief in bedrijfstak die lijdt onder duidelijk gebrek aan groei”

In hun gisteren gepubliceerde analistenrapport prijzen de aandelenspecialisten vooral de veerkracht van het Nederlands-Belgische concern onder moeilijke marktomstandigheden. Ze wijzen er ook op dat de nieuwe fusiegroep nagenoeg niet is blootgesteld aan slecht presterende opkomende markten.

 

Voorts kan Ahold Delhaize prat gaan op een van de beste vrije kasstromen in de sector (dat is de beste graadmeter voor de financiële gezondheid van een bedrijf) en levert de fusie ook flink wat besparingen op die het totale kostenplaatje positief zullen beïnvloeden. Begin december, in de aanloop naar zijn beleggersdag, liet het management al weten dat Ahold Delhaize op schema ligt om de beoogde synergievoordelen van 500 miljoen euro in 2019 te realiseren.

 

Last but not least zal het eerder aangekondigde plan om alleen al dit jaar voor één miljard euro aan eigen aandelen in te kopen, de koers van het aandeel ondersteunen. Bryan Garnier ziet in het aandeel dan ook “een goed alternatief in een bedrijfstak die te lijden heeft onder een duidelijk gebrek aan groei”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.