Beursgang HelloFresh in september | RetailDetail

Beursgang HelloFresh in september

Beursgang HelloFresh in september
Shutterstock

In september lijkt de beursgang van HelloFresh er dan eindelijk toch te komen. De maaltijdboxenverkoper wil al twee jaar naar de beurs trekken en nu zegt CEO Dominik Richter dat het bijna zover is.

Getemperde verwachtingen

HelloFresh stond twee jaar geleden bijzonder dicht bij een beursgang, maar dat plan werd toen omwille van teleurstellende resultaten opgeborgen. CEO Richter zegt nu dat hij in september dan eindelijk het aandeel van HelloFresh op de beurs verwacht.

 

Hij tempert ook wel meteen de verwachtingen: volgens de topman moet het aandeel van HelloFresh, dat op 2 miljard euro wordt gewaardeerd, pas over drie tot vijf jaar beoordeeld worden. Die terughoudendheid is waarschijnlijk het gevolg van de beursgang van de Amerikaanse concurrent Blue Apron in juni: dat aandeel is sindsdien al meer dan gehalveerd.

 

Stijgende concurrentie

Die terugval is te wijten aan de opkomende concurrentie van de grote supermarktketens. Bedrijven als HelloFresh en Blue Apron hadden lange tijd een soort monopolie op maaltijdboxen, maar nu beginnen ook steeds meer grote ketens gelijkaardige alternatieven te bieden en zelfs Amazon test sinds vorige maand een eigen maaltijdbox.

 

Ondertussen blijven de verliezen bij HelloFresh zich nog steeds opstapelen. In de eerste helft van het jaar steeg de omzet dan wel met de helft, maar ook het nettoverlies groeide van 52,9 miljoen euro naar 56,7 miljoen euro. Een beursgang zou HelloFresh dan ook iets meer ademruimte moeten geven om verder te investeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.