Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Heineken als grote investeerder

“De afgelopen maanden hebben we Beerwulf succesvol geïntroduceerd in Nederland. Er is hard gewerkt om een platform te bouwen waarbij de bierliefhebber centraal staat. Om de keuze zo makkelijk mogelijk te maken, bevat de gebruiksvriendelijke website allerlei handigheden. Informatieve blogs, uitgebreide smaakomschrijvingen, suggesties op basis van huidige voorkeuren en veel informatie over de brouwers”, aldus topman Hans Böhm.

 

Beerwulf biedt bieren aan tegen de adviesprijzen van de brouwers zelf en bestellingen voor 17u worden al de volgende dag aan huis geleverd. Daarbij wordt er wel 4,95 euro aan verzendingskosten gerekend, maar vanaf twaalf flesjes is de levering gratis. De bieren kunnen per fles gekocht worden, maar Beerwulf biedt ook een aantal pakketten aan, die zijn samengesteld op basis van momenten of bierstijlen.

 

Beerwulf.com werd begin dit jaar onder grote belangstelling gelanceerd en heeft met Heineken alvast een bekende investeerder als ruggensteun. Het doel van de webshop is om zo snel mogelijk internationaal uit te breiden en zo in Europa de grootste te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6 procent gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was vooral te danken aan de overname van WhiteWave. Op vergelijkbare basis was de groei 4,7 procent.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Regering stelt richtlijnen rond gebruik ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’

16/10/2017

De FOD Economie heeft een lijst richtlijnen opgesteld rond het gebruik van de woorden ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’ in productbenamingen. Een aantal supermarktketens en merken hebben zich op dat vlak al aangepast na een eerdere ophef in maart.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen

13/10/2017

Het Spaanse voedingsbedrijf GB Foods wil volgende week een bod uitbrengen op het Belgische Continental Foods, dat eigenaar is van merken als Devos Lemmens, Aiki en Royco. Ook twee andere partijen zouden interesse tonen.

“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten”

13/10/2017

De Belgische merkfabrikantenvereniging BABM is voortaan het belangrijkste aanspreekpunt voor retailers en andere stakeholders, na de integratie van de belangenverenigingen BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging). 

Back to top