Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Heineken als grote investeerder

“De afgelopen maanden hebben we Beerwulf succesvol geïntroduceerd in Nederland. Er is hard gewerkt om een platform te bouwen waarbij de bierliefhebber centraal staat. Om de keuze zo makkelijk mogelijk te maken, bevat de gebruiksvriendelijke website allerlei handigheden. Informatieve blogs, uitgebreide smaakomschrijvingen, suggesties op basis van huidige voorkeuren en veel informatie over de brouwers”, aldus topman Hans Böhm.

 

Beerwulf biedt bieren aan tegen de adviesprijzen van de brouwers zelf en bestellingen voor 17u worden al de volgende dag aan huis geleverd. Daarbij wordt er wel 4,95 euro aan verzendingskosten gerekend, maar vanaf twaalf flesjes is de levering gratis. De bieren kunnen per fles gekocht worden, maar Beerwulf biedt ook een aantal pakketten aan, die zijn samengesteld op basis van momenten of bierstijlen.

 

Beerwulf.com werd begin dit jaar onder grote belangstelling gelanceerd en heeft met Heineken alvast een bekende investeerder als ruggensteun. Het doel van de webshop is om zo snel mogelijk internationaal uit te breiden en zo in Europa de grootste te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Back to top