Bierplatform Beerwulf.com komt naar België | RetailDetail

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Heineken als grote investeerder

“De afgelopen maanden hebben we Beerwulf succesvol geïntroduceerd in Nederland. Er is hard gewerkt om een platform te bouwen waarbij de bierliefhebber centraal staat. Om de keuze zo makkelijk mogelijk te maken, bevat de gebruiksvriendelijke website allerlei handigheden. Informatieve blogs, uitgebreide smaakomschrijvingen, suggesties op basis van huidige voorkeuren en veel informatie over de brouwers”, aldus topman Hans Böhm.

 

Beerwulf biedt bieren aan tegen de adviesprijzen van de brouwers zelf en bestellingen voor 17u worden al de volgende dag aan huis geleverd. Daarbij wordt er wel 4,95 euro aan verzendingskosten gerekend, maar vanaf twaalf flesjes is de levering gratis. De bieren kunnen per fles gekocht worden, maar Beerwulf biedt ook een aantal pakketten aan, die zijn samengesteld op basis van momenten of bierstijlen.

 

Beerwulf.com werd begin dit jaar onder grote belangstelling gelanceerd en heeft met Heineken alvast een bekende investeerder als ruggensteun. Het doel van de webshop is om zo snel mogelijk internationaal uit te breiden en zo in Europa de grootste te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.