Bij Mondelez België verdwijnen 82 banen | RetailDetail

Bij Mondelez België verdwijnen 82 banen

Bij Mondelez België verdwijnen 82 banen

Voedingsproducent Mondelez International, bij ons bekend van merken als Côte d’Or, Lu, Milka, TUC, Grany en Stimorol, zal waarschijnlijk 82 banen schrappen in België. De meeste van die jobs zouden verdwijnen op het hoofdkantoor in Mechelen.

Manier van werken vereenvoudigen

Mondelez wil immers zijn manier van werken vereenvoudigen, standaardiseren en gelijkschakelen op wereldwijd niveau. Dat houdt onder andere in dat er gemeenschappelijke platformen en dienstencentra worden ingevoerd, schrijft het Nieuwsblad. De directie laat in een eerste mededeling weten dat het zal proberen om de sociale impact van het banenverlies zo klein mogelijk wil houden en dat er zo snel mogelijk gesprekken worden opgestart met de personeelsvertegenwoordigers.

 

Bij Mondelez International werken in de Benelux meer dan 2.600 mensen, waarvan 296 op het hoofdkantoor in Mechelen. Daarnaast is het ook aanwezig met een Nederlands hoofdkantoor in Oosterhout en productielocaties in Herentals, Halle en Namen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top