Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle | RetailDetail

Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle

Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle
Shutterstock

Colruyt-dochters Bio-Planet en Dreambaby hebben een nieuwe winkel geopend op een gezamenlijke site in Marcinelle (Charleroi). Voor de biosupermarkt is het de 26ste vestiging in België, voor de babyspecialist de 25ste en meteen ook de grootste in ons land.

Synergievoordelen op combisites

Dat Bio-Planet en Dreambaby samen een winkel openen, is geen toeval. Beide formules maken deel uit van de groep Colruyt, die via de zogenaamde combisites synergievoordelen hoopt te behalen. In 2016 opende de groep ook al op een gemeenschappelijke stek in Namen. Met de provincie Henegouwen boort de Colruyt-groep ook een vrijwel nieuwe markt aan voor de twee formules.

 

De ambities zijn meteen groot: de Dreambaby-vestiging, waar zeven werknemers emplooi vinden, heeft een winkeloppervlakte van 800 m² en is daarmee meteen het grootste filiaal van de babyspecialist. Er werd ook speciale aandacht besteed aan sfeer en beleving: dankzij de lage rekken krijgen de klanten onder meer een gevoel van ruimte.

 

Milieuvriendelijke biowinkel

Voor Bio-Planet is de winkel in Marcinelle de tweede in Henegouwen, na Bergen. Op een winkeloppervlakte van 650 m² vinden klanten er zo'n 6.000 producten, zowel voeding als niet-voeding. De biosupermarkt werd met duurzame technieken en materialen gebouwd en heeft onder meer een milieuvriendelijke koelinstallatie op propaan. Daarnaast is er een buffer voor regenwater, een ventilatiesysteem dat 75 % van de warmte in de lucht recupereert en ledverlichting. De groengevel zorgt voor meer biodiversiteit. In totaal gaan er twaalf medewerkers aan de slag.

 

De gemeenschappelijke parking van beide winkels heeft plaats voor 95 auto's. Er is ook een fietsenstalling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.