Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle | RetailDetail

Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle

Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle
Shutterstock

Colruyt-dochters Bio-Planet en Dreambaby hebben een nieuwe winkel geopend op een gezamenlijke site in Marcinelle (Charleroi). Voor de biosupermarkt is het de 26ste vestiging in België, voor de babyspecialist de 25ste en meteen ook de grootste in ons land.

Synergievoordelen op combisites

Dat Bio-Planet en Dreambaby samen een winkel openen, is geen toeval. Beide formules maken deel uit van de groep Colruyt, die via de zogenaamde combisites synergievoordelen hoopt te behalen. In 2016 opende de groep ook al op een gemeenschappelijke stek in Namen. Met de provincie Henegouwen boort de Colruyt-groep ook een vrijwel nieuwe markt aan voor de twee formules.

 

De ambities zijn meteen groot: de Dreambaby-vestiging, waar zeven werknemers emplooi vinden, heeft een winkeloppervlakte van 800 m² en is daarmee meteen het grootste filiaal van de babyspecialist. Er werd ook speciale aandacht besteed aan sfeer en beleving: dankzij de lage rekken krijgen de klanten onder meer een gevoel van ruimte.

 

Milieuvriendelijke biowinkel

Voor Bio-Planet is de winkel in Marcinelle de tweede in Henegouwen, na Bergen. Op een winkeloppervlakte van 650 m² vinden klanten er zo'n 6.000 producten, zowel voeding als niet-voeding. De biosupermarkt werd met duurzame technieken en materialen gebouwd en heeft onder meer een milieuvriendelijke koelinstallatie op propaan. Daarnaast is er een buffer voor regenwater, een ventilatiesysteem dat 75 % van de warmte in de lucht recupereert en ledverlichting. De groengevel zorgt voor meer biodiversiteit. In totaal gaan er twaalf medewerkers aan de slag.

 

De gemeenschappelijke parking van beide winkels heeft plaats voor 95 auto's. Er is ook een fietsenstalling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.