Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle

Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle
Shutterstock

Colruyt-dochters Bio-Planet en Dreambaby hebben een nieuwe winkel geopend op een gezamenlijke site in Marcinelle (Charleroi). Voor de biosupermarkt is het de 26ste vestiging in België, voor de babyspecialist de 25ste en meteen ook de grootste in ons land.

Synergievoordelen op combisites

Dat Bio-Planet en Dreambaby samen een winkel openen, is geen toeval. Beide formules maken deel uit van de groep Colruyt, die via de zogenaamde combisites synergievoordelen hoopt te behalen. In 2016 opende de groep ook al op een gemeenschappelijke stek in Namen. Met de provincie Henegouwen boort de Colruyt-groep ook een vrijwel nieuwe markt aan voor de twee formules.

 

De ambities zijn meteen groot: de Dreambaby-vestiging, waar zeven werknemers emplooi vinden, heeft een winkeloppervlakte van 800 m² en is daarmee meteen het grootste filiaal van de babyspecialist. Er werd ook speciale aandacht besteed aan sfeer en beleving: dankzij de lage rekken krijgen de klanten onder meer een gevoel van ruimte.

 

Milieuvriendelijke biowinkel

Voor Bio-Planet is de winkel in Marcinelle de tweede in Henegouwen, na Bergen. Op een winkeloppervlakte van 650 m² vinden klanten er zo'n 6.000 producten, zowel voeding als niet-voeding. De biosupermarkt werd met duurzame technieken en materialen gebouwd en heeft onder meer een milieuvriendelijke koelinstallatie op propaan. Daarnaast is er een buffer voor regenwater, een ventilatiesysteem dat 75 % van de warmte in de lucht recupereert en ledverlichting. De groengevel zorgt voor meer biodiversiteit. In totaal gaan er twaalf medewerkers aan de slag.

 

De gemeenschappelijke parking van beide winkels heeft plaats voor 95 auto's. Er is ook een fietsenstalling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top