Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle

Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle
Shutterstock

Colruyt-dochters Bio-Planet en Dreambaby hebben een nieuwe winkel geopend op een gezamenlijke site in Marcinelle (Charleroi). Voor de biosupermarkt is het de 26ste vestiging in België, voor de babyspecialist de 25ste en meteen ook de grootste in ons land.

Synergievoordelen op combisites

Dat Bio-Planet en Dreambaby samen een winkel openen, is geen toeval. Beide formules maken deel uit van de groep Colruyt, die via de zogenaamde combisites synergievoordelen hoopt te behalen. In 2016 opende de groep ook al op een gemeenschappelijke stek in Namen. Met de provincie Henegouwen boort de Colruyt-groep ook een vrijwel nieuwe markt aan voor de twee formules.

 

De ambities zijn meteen groot: de Dreambaby-vestiging, waar zeven werknemers emplooi vinden, heeft een winkeloppervlakte van 800 m² en is daarmee meteen het grootste filiaal van de babyspecialist. Er werd ook speciale aandacht besteed aan sfeer en beleving: dankzij de lage rekken krijgen de klanten onder meer een gevoel van ruimte.

 

Milieuvriendelijke biowinkel

Voor Bio-Planet is de winkel in Marcinelle de tweede in Henegouwen, na Bergen. Op een winkeloppervlakte van 650 m² vinden klanten er zo'n 6.000 producten, zowel voeding als niet-voeding. De biosupermarkt werd met duurzame technieken en materialen gebouwd en heeft onder meer een milieuvriendelijke koelinstallatie op propaan. Daarnaast is er een buffer voor regenwater, een ventilatiesysteem dat 75 % van de warmte in de lucht recupereert en ledverlichting. De groengevel zorgt voor meer biodiversiteit. In totaal gaan er twaalf medewerkers aan de slag.

 

De gemeenschappelijke parking van beide winkels heeft plaats voor 95 auto's. Er is ook een fietsenstalling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Back to top