Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle

Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle
Shutterstock

Colruyt-dochters Bio-Planet en Dreambaby hebben een nieuwe winkel geopend op een gezamenlijke site in Marcinelle (Charleroi). Voor de biosupermarkt is het de 26ste vestiging in België, voor de babyspecialist de 25ste en meteen ook de grootste in ons land.

Synergievoordelen op combisites

Dat Bio-Planet en Dreambaby samen een winkel openen, is geen toeval. Beide formules maken deel uit van de groep Colruyt, die via de zogenaamde combisites synergievoordelen hoopt te behalen. In 2016 opende de groep ook al op een gemeenschappelijke stek in Namen. Met de provincie Henegouwen boort de Colruyt-groep ook een vrijwel nieuwe markt aan voor de twee formules.

 

De ambities zijn meteen groot: de Dreambaby-vestiging, waar zeven werknemers emplooi vinden, heeft een winkeloppervlakte van 800 m² en is daarmee meteen het grootste filiaal van de babyspecialist. Er werd ook speciale aandacht besteed aan sfeer en beleving: dankzij de lage rekken krijgen de klanten onder meer een gevoel van ruimte.

 

Milieuvriendelijke biowinkel

Voor Bio-Planet is de winkel in Marcinelle de tweede in Henegouwen, na Bergen. Op een winkeloppervlakte van 650 m² vinden klanten er zo'n 6.000 producten, zowel voeding als niet-voeding. De biosupermarkt werd met duurzame technieken en materialen gebouwd en heeft onder meer een milieuvriendelijke koelinstallatie op propaan. Daarnaast is er een buffer voor regenwater, een ventilatiesysteem dat 75 % van de warmte in de lucht recupereert en ledverlichting. De groengevel zorgt voor meer biodiversiteit. In totaal gaan er twaalf medewerkers aan de slag.

 

De gemeenschappelijke parking van beide winkels heeft plaats voor 95 auto's. Er is ook een fietsenstalling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken. Daarbij werd het interieur en het aanbod volledig aangepast aan de noden van de lokale klanten. Voortaan wordt er ook binnen het uur aan huis geleverd.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan 70 landen, willen tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen, om zo voedselverspilling tegen te gaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

A-merken razendsnel duurder in België

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2% duurder geworden: daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter dan in België.

Back to top