Biobier Ginette in handen van AB InBev | RetailDetail

Biobier Ginette in handen van AB InBev

Biobier Ginette in handen van AB InBev

De overnamedrang van bierbrouwer AB InBev lijkt maar niet gestild te geraken, want nu heeft het ook het Belgische biologische biermerk Ginette overgenomen. Ginette was op zoek naar een overnemer, omdat het zelf de vraag niet meer kon volgen.

Capaciteit vergroten

Dat merk werd in 2009 gelanceerd door vier Waals-Brabantse ondernemers. Ondertussen zijn er al verschillende varianten van het merk op de markt te vinden. Met de overname wil Didier Hamoir, één van de oprichters, biobier lanceren bij een groter publiek. Zo moeten er in 2017 drie biobars geopend worden. Zelf gaat hij ook aan de slag bij AB InBev, terwijl de drie andere oprichters beschikbaar blijven als consultants.

 

Ginette heeft wel geen eigen brouwerij: alle bieren worden gebrouwd bij de Henegouwse brouwerij La Binchoise. In eerste instantie blijft de productie op de huidige locatie, maar zal die verdubbeld worden naar 3.000 hectoliter in 2017. Dat is ook meteen de maximumcapaciteit voor Ginette bij La Binchoise. Later zal er naar een oplossing gezocht worden.

 

Vorige maand roerde AB InBev zich ook al op de Belgische markt, toen het ietwat verrassend brouwerij Bosteels, brouwer van Kwak en Tripel Karmeliet, in handen kreeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.