Bioketen Sequoia zet stap naar Vlaanderen | RetailDetail

Bioketen Sequoia zet stap naar Vlaanderen

Bioketen Sequoia zet stap naar Vlaanderen
Foto's: Sequoia

Op donderdag 19 oktober opende Sequoia Bio & Natural Market haar zevende vestiging, in Hoeilaart. Het is voor de retailer de eerste winkel in Vlaanderen.

Bio-pionier

Sequoia startte al in 1988 en mag dus een pionier genoemd worden in de wereld van de biologische supermarkten. De winkels verkopen meer dan 8.000 referenties biologische en natuurproducten, vers is goed voor zo’n 40% van de omzet. Daarbij gaat het om fruit en groenten, zuivel, brood, en traiteurswaren. Daarnaast vind je in de rekken ook dranken, wijn, gezonde snacks, bulkproducten en een hoekje met natuurlijke voedingssupplementen, biocosmetica en essentiële oliën. Ook verkopen de winkels ecologische huishoudproducten en biologische diervoeding.

 

In Hoeilaart vestigde Sequoia zich in een pand van 650 m², waar eerder O’Cool en Carrefour Market gevestigd waren. De winkel is volledig in het Nederlands ingericht en ook het team is Nederlandstalig. De winkel heeft een kinderhoek en een ruimte waar kookateliers zullen plaatsvinden en informatiesessies over gezonde voeding.

 

De andere winkels van de keten bevinden zich in Edingen, Stokkel, Ukkel, Waterloo, Watermaal-Bosvoorde en Waver. De retailer verwacht dit jaar een omzet van zeventien miljoen euro te realiseren en ambieert elk jaar één à twee nieuwe winkels te openen. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.