Bioplanet opent 20e winkel in Eigenbrakel | RetailDetail

Bioplanet opent 20e winkel in Eigenbrakel

Bioplanet opent 20e winkel in Eigenbrakel

Vandaag opent Bio-Planet zijn twintigste vestiging in in Eigenbrakel, de vierde al ten zuiden van de taalgrens. En daar blijft het niet bij voor de Colruyt-dochter: de komende drie jaar moeten er nog vijftien winkels bijkomen.

In voormalige Colruyt

De nieuwe Bio-Planet vult de ruimte op die grote broer Colruyt achterliet bij de verhuis naar een nieuw gebouw. De vorige supermarkt, een gebouw van 650 m², biedt nu het volledige assortiment van de keten aan: 6000 producten in zowel food als non-food. Van dagverse groenten en fruit, brood, vlees en vegetarische producten over pasta's en dranken tot schoonmaakproducten, boeken en verzorgingsproducten: de keten claimt dat al haar voedingsproducten biologisch zijn en al haar non-foodproducten 100% milieuvriendelijk.

 

De opening is alvast goed voor achttien mensen die er werk vinden: twaalf in de winkel, zes aan de bedieningstoog. Die laatste is de trots van de winkel, zegt zaakvoerder Laëtitia Delabouglise: "Die is bijzonder groot. Klanten vinden er echt een ruime keuze bioproducten en biobereidingen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top