Biosupermarkt Färm mikt op 16 filialen tegen 2019

Biosupermarkt Färm mikt op 16 filialen tegen 2019

Biosupermarkt Färm mikt op 16 filialen tegen 2019

Tegen 2019 wil de biosupermarktketen Färm zestien filialen hebben in België. Vorige week opende de keten alvast een eerste franchisewinkel in Ukkel, na drie filialen in eigen beheer.

Tien franchisewinkels

Färm is een coöperatieve die in 2013 werd opgericht en nu al 318 leden telt. Ondertussen creëerde het bedrijf al vijftig banen en de eerste winkels haalden bovendien snel een omzet in balans. In de winkels worden voornamelijk biologische producten verkocht, waarbij Färm probeert vooral producten te verkopen die geproduceerd werden in België en indien mogelijk koopt het ook rechtstreeks aan bij de producent.

 

De keten heeft nu vier vestigingen, allemaal in Brussel, en tegen 2019 moeten er daar nog eens twaalf nieuwe bijkomen, waarvan tien zullen worden uitgebaat door een franchisenemer. Naast Brussel mikt Färm ook op steden als Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

 

Volgens medeoprichter Baptiste Bataille is er alvast voldoende interesse van zelfstandige ondernemers die een filiaal willen openen. Exacte locaties voor de nieuwe winkels zijn er nog niet, maar Färm mikt vooral op plekken in de binnenstad, aangezien het ook inzet op duurzame mobiliteit. De winkels moeten dus eenvoudig bereikbaar zijn met tram, bus of fiets.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.