Biowinkel SuperFair bestaat een jaar

Biowinkel SuperFair bestaat een jaar

Biologische winkel SuperFair viert haar eenjarig bestaan vanaf morgen tot en met zondag met gratis appeltaartjes bij 20 euro aan boodschappen en met acht aanbiedingen voor 1 euro.De formule opende op 4 februari vorig jaar de eerste winkel van 500 vierkante meter aan de Utrechtse Biltstraat.

 

Klantenkring voor biologisch

Een jaar na dato heeft de winkel een vaste klantenkring opgebouwd en is SuperFair een begrip in de wijk. Ondernemer en initiatiefnemer Harrie Westra is veel zelf in de winkel te vinden. “We horen vaak dat mensen het prettig winkelen bij ons vinden door de persoonlijke aandacht die we voor ze hebben en de prettige sfeer. Daarnaast hebben we het grootste aanbod in biologische producten in Utrecht en steeds meer vaste biokopers weten ons te vinden. Ook meer en meer bedrijven kiezen voor biologisch. Zo bezorgen we de boodschappen bij drie kinderdagverblijven in Utrecht aan huis."

 

SuperFair wil gezonde en biologische producten betaalbaar maken voor iedereen. In de winkel vindt de klant een assortiment van 6.500 biologische producten. De nadruk ligt op versproducten, met brood, kaas en groenten en fruit als speerpunten. De winkel brengt naast biologische kruidenierswaren ook biologische verzorgingsproducten en producten voor in en om het huis.

 

Oprichter Harrie Westra wil met SuperFair een biologisch assortiment, door een mix van producten, 5 tot 6% voordeliger aanbieden dan reguliere formules. "We streven naar 20 euro, de gemiddelde besteding in de natuurvoedingswinkel, maar zitten hier nog niet aan. Op termijn moet de weekomzet tussen 30.000 en 50.000 euro liggen”, zo liet Westra vorig jaar aan RetailDetail Magazine Food weten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top