Biowinkel SuperFair bestaat een jaar

Biowinkel SuperFair bestaat een jaar

Biologische winkel SuperFair viert haar eenjarig bestaan vanaf morgen tot en met zondag met gratis appeltaartjes bij 20 euro aan boodschappen en met acht aanbiedingen voor 1 euro.De formule opende op 4 februari vorig jaar de eerste winkel van 500 vierkante meter aan de Utrechtse Biltstraat.

 

Klantenkring voor biologisch

Een jaar na dato heeft de winkel een vaste klantenkring opgebouwd en is SuperFair een begrip in de wijk. Ondernemer en initiatiefnemer Harrie Westra is veel zelf in de winkel te vinden. “We horen vaak dat mensen het prettig winkelen bij ons vinden door de persoonlijke aandacht die we voor ze hebben en de prettige sfeer. Daarnaast hebben we het grootste aanbod in biologische producten in Utrecht en steeds meer vaste biokopers weten ons te vinden. Ook meer en meer bedrijven kiezen voor biologisch. Zo bezorgen we de boodschappen bij drie kinderdagverblijven in Utrecht aan huis."

 

SuperFair wil gezonde en biologische producten betaalbaar maken voor iedereen. In de winkel vindt de klant een assortiment van 6.500 biologische producten. De nadruk ligt op versproducten, met brood, kaas en groenten en fruit als speerpunten. De winkel brengt naast biologische kruidenierswaren ook biologische verzorgingsproducten en producten voor in en om het huis.

 

Oprichter Harrie Westra wil met SuperFair een biologisch assortiment, door een mix van producten, 5 tot 6% voordeliger aanbieden dan reguliere formules. "We streven naar 20 euro, de gemiddelde besteding in de natuurvoedingswinkel, maar zitten hier nog niet aan. Op termijn moet de weekomzet tussen 30.000 en 50.000 euro liggen”, zo liet Westra vorig jaar aan RetailDetail Magazine Food weten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top