Biowinkel SuperFair bestaat een jaar | RetailDetail

Biowinkel SuperFair bestaat een jaar

Biowinkel SuperFair bestaat een jaar

Biologische winkel SuperFair viert haar eenjarig bestaan vanaf morgen tot en met zondag met gratis appeltaartjes bij 20 euro aan boodschappen en met acht aanbiedingen voor 1 euro.De formule opende op 4 februari vorig jaar de eerste winkel van 500 vierkante meter aan de Utrechtse Biltstraat.

 

Klantenkring voor biologisch

Een jaar na dato heeft de winkel een vaste klantenkring opgebouwd en is SuperFair een begrip in de wijk. Ondernemer en initiatiefnemer Harrie Westra is veel zelf in de winkel te vinden. “We horen vaak dat mensen het prettig winkelen bij ons vinden door de persoonlijke aandacht die we voor ze hebben en de prettige sfeer. Daarnaast hebben we het grootste aanbod in biologische producten in Utrecht en steeds meer vaste biokopers weten ons te vinden. Ook meer en meer bedrijven kiezen voor biologisch. Zo bezorgen we de boodschappen bij drie kinderdagverblijven in Utrecht aan huis."

 

SuperFair wil gezonde en biologische producten betaalbaar maken voor iedereen. In de winkel vindt de klant een assortiment van 6.500 biologische producten. De nadruk ligt op versproducten, met brood, kaas en groenten en fruit als speerpunten. De winkel brengt naast biologische kruidenierswaren ook biologische verzorgingsproducten en producten voor in en om het huis.

 

Oprichter Harrie Westra wil met SuperFair een biologisch assortiment, door een mix van producten, 5 tot 6% voordeliger aanbieden dan reguliere formules. "We streven naar 20 euro, de gemiddelde besteding in de natuurvoedingswinkel, maar zitten hier nog niet aan. Op termijn moet de weekomzet tussen 30.000 en 50.000 euro liggen”, zo liet Westra vorig jaar aan RetailDetail Magazine Food weten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.