Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over | RetailDetail

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

 

Werknemers blijven aan boord

Samen hebben beide bedrijven momenteel een omzet van 85 miljoen euro en tegen 2020 moet de grens van 100 miljoen euro omzet gehaald worden. Alle werknemers, 70 in België en 250 in Nederland, blijven na de overname aan boord. Ook de verschillende merknamen blijven gewoon bestaan. “Door de krachten van beide bedrijven te bundelen, zijn we klaar om in de toekomst onze marktpositie verder te versterken, ook over de grenzen heen”, zegt co-CEO Joris Seghers over het idee achter de overname. 

 

Zowel Biscuiterie Seghers als Euro Patisserie produceren allerhande koekjes voor verschillende huismerken. “Onze koekjes vind je als huismerk in supermarkten over de hele wereld. Omdat we daardoor al een aantal jaren groeien, moesten we zoeken naar een manier om ook in de toekomst die groei te kunnen blijven waarmaken op een kwaliteitsvolle manier. Dat we uiteindelijk de krachten bundelen met onze Nederlandse partner, voelt als een heel logische stap”, aldus co-CEO Pascal Seghers.

 

Complementair

“Onze relatie met Biscuiterie Seghers is al jarenlang bijzonder goed. We zijn ook erg complementair, zowel qua producten als qua afzetmarkten. Daarom is dit voor ons de ideale partij om onze activiteiten verder te zetten”, voegt Frits Veldwijk van Euro Pâtisserie daar aan toe.

 

Buisciterie Seghers voert zijn koekjes naar een vijftiental landen uit, voornamelijk in Europa. De producten van Euro Patisserie zijn in meer dan veertig landen te vinden, vooral in Engeland en Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.