Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over | RetailDetail

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

 

Werknemers blijven aan boord

Samen hebben beide bedrijven momenteel een omzet van 85 miljoen euro en tegen 2020 moet de grens van 100 miljoen euro omzet gehaald worden. Alle werknemers, 70 in België en 250 in Nederland, blijven na de overname aan boord. Ook de verschillende merknamen blijven gewoon bestaan. “Door de krachten van beide bedrijven te bundelen, zijn we klaar om in de toekomst onze marktpositie verder te versterken, ook over de grenzen heen”, zegt co-CEO Joris Seghers over het idee achter de overname. 

 

Zowel Biscuiterie Seghers als Euro Patisserie produceren allerhande koekjes voor verschillende huismerken. “Onze koekjes vind je als huismerk in supermarkten over de hele wereld. Omdat we daardoor al een aantal jaren groeien, moesten we zoeken naar een manier om ook in de toekomst die groei te kunnen blijven waarmaken op een kwaliteitsvolle manier. Dat we uiteindelijk de krachten bundelen met onze Nederlandse partner, voelt als een heel logische stap”, aldus co-CEO Pascal Seghers.

 

Complementair

“Onze relatie met Biscuiterie Seghers is al jarenlang bijzonder goed. We zijn ook erg complementair, zowel qua producten als qua afzetmarkten. Daarom is dit voor ons de ideale partij om onze activiteiten verder te zetten”, voegt Frits Veldwijk van Euro Pâtisserie daar aan toe.

 

Buisciterie Seghers voert zijn koekjes naar een vijftiental landen uit, voornamelijk in Europa. De producten van Euro Patisserie zijn in meer dan veertig landen te vinden, vooral in Engeland en Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.