BNP Paribas Fortis investeert in brouwer Het Anker

BNP Paribas Fortis investeert in brouwer Het Anker

BNP Paribas Fortis Private Equity heeft een minderheidsaandeel genomen in de Mechelse brouwer Het Anker. Zo wil het de investerings- en expansieplannen van de brouwer van onder andere het bier Gouden Carolus verder ondersteunen.

Familiale karakter behouden

“De gedeelde visie achter deze beslissing zal ons toelaten de brouw- en distilleeractiviteiten verder uit te breiden via een gericht investeringsprogramma. Voor mij is het familiale karakter van de groeiende onderneming van groot belang. Dankzij dit akkoord zijn we gesterkt om de familiale- en zakelijke uitdagingen in de toekomst aan te gaan”, aldus eigenaar Charles Leclef. BNP Paribas Fortis en Leclef werken al sinds 1984 samen, en beloven om ook nu de  familiale identiteit van het bedrijf te behouden.

 

“Het Anker heeft alle kenmerken van een gezonde Belgische familiale KMO. De kapitaalverhoging geeft de onderneming financiële ruimte om haar expansieplannen op duurzame wijze te realiseren. Anderzijds biedt onze investering een oplossing om ook in de toekomst het bedrijf familiaal te verankeren. De kapitaalverhoging in Het Anker is daarom een perfecte illustratie van de investeringsaanpak van BNPP Fortis Private Equity”, voegt investeringsdirecteur Raf Moons daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top