BNP Paribas Fortis investeert in brouwer Het Anker | RetailDetail

BNP Paribas Fortis investeert in brouwer Het Anker

BNP Paribas Fortis investeert in brouwer Het Anker

BNP Paribas Fortis Private Equity heeft een minderheidsaandeel genomen in de Mechelse brouwer Het Anker. Zo wil het de investerings- en expansieplannen van de brouwer van onder andere het bier Gouden Carolus verder ondersteunen.

Familiale karakter behouden

“De gedeelde visie achter deze beslissing zal ons toelaten de brouw- en distilleeractiviteiten verder uit te breiden via een gericht investeringsprogramma. Voor mij is het familiale karakter van de groeiende onderneming van groot belang. Dankzij dit akkoord zijn we gesterkt om de familiale- en zakelijke uitdagingen in de toekomst aan te gaan”, aldus eigenaar Charles Leclef. BNP Paribas Fortis en Leclef werken al sinds 1984 samen, en beloven om ook nu de  familiale identiteit van het bedrijf te behouden.

 

“Het Anker heeft alle kenmerken van een gezonde Belgische familiale KMO. De kapitaalverhoging geeft de onderneming financiële ruimte om haar expansieplannen op duurzame wijze te realiseren. Anderzijds biedt onze investering een oplossing om ook in de toekomst het bedrijf familiaal te verankeren. De kapitaalverhoging in Het Anker is daarom een perfecte illustratie van de investeringsaanpak van BNPP Fortis Private Equity”, voegt investeringsdirecteur Raf Moons daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.