Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland

Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland

Het Kempense bedrijf Bon & Belge wil de wereld veroveren met ambachtelijke producten van Belgische bodem. Het bedrijf is een coöperatieve onderneming, waarbij de verschillende producenten allemaal onder hetzelfde merk gaan verkopen.

“Hele wereld veroveren”

“Vele ambachtelijke producenten komen met hun producten niet verder dan lokale verkoop. Wij willen die over heel Europa en zelfs heel de wereld verdelen”, zegt initiatiefneemster en gedelegeerd bestuurder Marijke Beel.

 

Momenteel bestaat de coöperatieve vennootschap uit zes leden, die pralines, koekjes, confituur, peperkoek en mosterd produceren. Al die producten zullen in het buitenland verkocht worden onder de naam Bon & Belge. In de toekomst moet het assortiment en ook het aantal leden nog verder uitbreiden.

 

Ook in eigen land ziet Beel nog potentieel voor het merk. “Ik denk bijvoorbeeld aan eindejaarpakketten voor internationale bedrijven. Onze ambitie is uiteindelijk om de hele wereld te veroveren”, zegt ze.

 

De eerste reacties op een beurs in Stockholm waren alvast positief. “Mensen feliciteren ons met de pure smaak van onze producten. Dat ambachtelijke, authentieke komt duidelijk naar voor in de smaak.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top