Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland

Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland

Het Kempense bedrijf Bon & Belge wil de wereld veroveren met ambachtelijke producten van Belgische bodem. Het bedrijf is een coöperatieve onderneming, waarbij de verschillende producenten allemaal onder hetzelfde merk gaan verkopen.

“Hele wereld veroveren”

“Vele ambachtelijke producenten komen met hun producten niet verder dan lokale verkoop. Wij willen die over heel Europa en zelfs heel de wereld verdelen”, zegt initiatiefneemster en gedelegeerd bestuurder Marijke Beel.

 

Momenteel bestaat de coöperatieve vennootschap uit zes leden, die pralines, koekjes, confituur, peperkoek en mosterd produceren. Al die producten zullen in het buitenland verkocht worden onder de naam Bon & Belge. In de toekomst moet het assortiment en ook het aantal leden nog verder uitbreiden.

 

Ook in eigen land ziet Beel nog potentieel voor het merk. “Ik denk bijvoorbeeld aan eindejaarpakketten voor internationale bedrijven. Onze ambitie is uiteindelijk om de hele wereld te veroveren”, zegt ze.

 

De eerste reacties op een beurs in Stockholm waren alvast positief. “Mensen feliciteren ons met de pure smaak van onze producten. Dat ambachtelijke, authentieke komt duidelijk naar voor in de smaak.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top