Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland | RetailDetail

Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland

Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland

Het Kempense bedrijf Bon & Belge wil de wereld veroveren met ambachtelijke producten van Belgische bodem. Het bedrijf is een coöperatieve onderneming, waarbij de verschillende producenten allemaal onder hetzelfde merk gaan verkopen.

“Hele wereld veroveren”

“Vele ambachtelijke producenten komen met hun producten niet verder dan lokale verkoop. Wij willen die over heel Europa en zelfs heel de wereld verdelen”, zegt initiatiefneemster en gedelegeerd bestuurder Marijke Beel.

 

Momenteel bestaat de coöperatieve vennootschap uit zes leden, die pralines, koekjes, confituur, peperkoek en mosterd produceren. Al die producten zullen in het buitenland verkocht worden onder de naam Bon & Belge. In de toekomst moet het assortiment en ook het aantal leden nog verder uitbreiden.

 

Ook in eigen land ziet Beel nog potentieel voor het merk. “Ik denk bijvoorbeeld aan eindejaarpakketten voor internationale bedrijven. Onze ambitie is uiteindelijk om de hele wereld te veroveren”, zegt ze.

 

De eerste reacties op een beurs in Stockholm waren alvast positief. “Mensen feliciteren ons met de pure smaak van onze producten. Dat ambachtelijke, authentieke komt duidelijk naar voor in de smaak.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".