Bonduelle breekt grens van 2 miljard euro | RetailDetail

Bonduelle doorbreekt grens van 2 miljard euro

Bonduelle doorbreekt grens van 2 miljard euro
Shutterstock

De Franse groenteproducent Bonduelle heeft in het boekjaar 2016-2017 voor het eerste de grens van 2 miljard euro gehaald, dankzij een groei van meer dan 16%. In het huidige boekjaar wil het die trend verderzetten.

Overname Ready Pac Foods

De totale omzet van Bonduelle kwam in het voorbije boekjaar uit op 2,288 miljard euro, een stijging van 16,3% ten opzichte van een jaar eerder. De operationele winst ging er met 4,6% op vooruit naar 108,3 miljoen euro en ook de nettowinst lag bij 59,8 miljoen euro 11,4% hoger dan een jaar eerder.

 

In Europa bleef de omzet quasi stabiel het voorbije boekjaar, maar buiten Europa was er een groei van 45,9%. Die sterke stijging was voornamelijk te danken aan de overname van het Amerikaanse Ready Pac Foods in maart, de grootste overname van het bedrijf ooit, maar ook op een vergelijkbare basis was er een vooruitgang van 7,1%. Voor de hele groep was er een vergelijkbare omzetgroei van 2,7%.

 

Dat er in Europa toch nog een groei van 0,2% te zien is, is vooral te danken aan een sterk laatste kwartaal, waarin de omzet met 1,6% steeg. In het begin van het jaar was er immers nog een omzetdaling vanwege magere oogsten.

 

In het huidige boekjaar wordt er vooral werk gemaakt van de integratie van Ready Pac Foods. Bonduelle verwacht voor het volledige jaar een omzetgroei van ongeveer 3%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.