Boni sluit eigen webshop | RetailDetail

Boni sluit eigen webshop

Boni sluit eigen webshop
Boni

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Nieuwe online strategie

“Wij hebben veel geleerd van e-commerce met Boni Webwinkel”, zegt e-commercemanager Huub van der Horst in een persbericht. “Wij willen met de nieuwe online strategie gaan inzetten op de ideale online klantreis voor onze klanten. Dit moet ervoor gaan zorgen dat de communicatie en in te zetten communicatiekanalen beter afgestemd zijn op de klant, zodat wij klanten meer kunnen binden en boeien aan onze supermarkten.”

 

Wat die nieuwe online strategie exact inhoudt, is niet helemaal duidelijk, maar klanten die hun producten van Boni nog steeds online willen bestellen, hoeven niet te vrezen. De keten is al enkele jaren inkooppartner van online supermarkt Picnic en een deel van de producten zullen daar te vinden blijven.

 

De kans is ook niet onbestaande dat de relatie tussen die twee partijen binnenkort nog intenser wordt. Picnic huurt al twee jaar magazijnruimte bij Boni en begin deze maand lanceerden ze nog samen Fitbrood. Daarnaast is Boni-eigenaar Bouke van der Wal een van de grootste investeerders in Picnic.

 

“Wij moeten goed en goedkoop kunnen inkopen, en de proces- en distributiekosten moeten laag zijn. Onze inkooppartner moet die zaken dus op orde hebben. Boni is een partner met inkoopkracht en toonde zich vanaf het begin bovendien zeer geïnteresseerd in onze plannen. Ze hebben gedurende de ontwikkeling ook veel meegedacht”, liet Michael Muller, oprichter van Picnic, eerder nog aan Distrifood verstaan over de samenwerking met Boni.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.