Boon’s Markt Utrecht vanaf vandaag tot middernacht open

Boon’s Markt Utrecht vanaf vandaag tot middernacht open

Boon’s Markt op de Ganzenmarkt in de Utrechtse binnenstad is vanaf vandaag iedere dag tot middernacht geopend. De vestiging is tot nu toe de enige supermarkt in Utrecht met deze openingstijd en mag in principe zelfs tot 2 uur geopend zijn.

Voldoet aan alle voorwaarden

"We voldoen aan alle voorwaarden van de gemeente voor ruimere opening. Zo is er onder meer een leefbaarheidstoets voor de omgeving gehouden. Op termijn zien we van donderdag tot en met zaterdag mogelijkheden voor open naar verder in de nacht. Dit is afhankelijk van de klantenstroom en de ideeën die we binnenkrijgen, vertelt ondernemer André van Ek. Hij verwacht dat met name wijnen en pizza’s het in de nachtelijke uren goed gaan doen bij de klanten.

 

Om de ruime openingstijd te vieren organiseert Boon’s Markt vanaf 22 uur een "Silent Disco" met koptelefoons in de winkel. Klanten kunnen dan met een koptelefoon op winkelen en luisteren naar discomuziek. Van Ek en zijn team rijden vandaag door Utrecht en delen kraskaarten uit voor gratis producten zoals chocolade en ijs. Er worden ook waardebonnen uitgedeeld voor gratis broodjes hamburgers.

 

Utrecht had enkele jaren geleden een Albert Heijn die tot middernacht open was, maar die moest sluiten vanwege overlast voor de buurt. Voor hem is dat geen probleem, denkt Van Ek: "Wij zijn gevestigd in een horecagebied en hebben een andere omgeving."

 

Supermarkten mogen in Utrecht altijd tot 22 uur open zijn, al is daar op zondag na 19 uur een ontheffing voor nodig. Supermarkten blijven zelf bepalen of en tot hoe laat zij geopend zijn. Nachtwinkels mogen in de Domstad tot 2 uur open zijn, al is daar eveneens een ontheffing voor nodig. Een leefbaarheidstoets moet nagaan welk effect een nachtwinkel heeft op de buurt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top