Boon’s Markt Utrecht vanaf vandaag tot middernacht open

Boon’s Markt Utrecht vanaf vandaag tot middernacht open

Boon’s Markt op de Ganzenmarkt in de Utrechtse binnenstad is vanaf vandaag iedere dag tot middernacht geopend. De vestiging is tot nu toe de enige supermarkt in Utrecht met deze openingstijd en mag in principe zelfs tot 2 uur geopend zijn.

Voldoet aan alle voorwaarden

"We voldoen aan alle voorwaarden van de gemeente voor ruimere opening. Zo is er onder meer een leefbaarheidstoets voor de omgeving gehouden. Op termijn zien we van donderdag tot en met zaterdag mogelijkheden voor open naar verder in de nacht. Dit is afhankelijk van de klantenstroom en de ideeën die we binnenkrijgen, vertelt ondernemer André van Ek. Hij verwacht dat met name wijnen en pizza’s het in de nachtelijke uren goed gaan doen bij de klanten.

 

Om de ruime openingstijd te vieren organiseert Boon’s Markt vanaf 22 uur een "Silent Disco" met koptelefoons in de winkel. Klanten kunnen dan met een koptelefoon op winkelen en luisteren naar discomuziek. Van Ek en zijn team rijden vandaag door Utrecht en delen kraskaarten uit voor gratis producten zoals chocolade en ijs. Er worden ook waardebonnen uitgedeeld voor gratis broodjes hamburgers.

 

Utrecht had enkele jaren geleden een Albert Heijn die tot middernacht open was, maar die moest sluiten vanwege overlast voor de buurt. Voor hem is dat geen probleem, denkt Van Ek: "Wij zijn gevestigd in een horecagebied en hebben een andere omgeving."

 

Supermarkten mogen in Utrecht altijd tot 22 uur open zijn, al is daar op zondag na 19 uur een ontheffing voor nodig. Supermarkten blijven zelf bepalen of en tot hoe laat zij geopend zijn. Nachtwinkels mogen in de Domstad tot 2 uur open zijn, al is daar eveneens een ontheffing voor nodig. Een leefbaarheidstoets moet nagaan welk effect een nachtwinkel heeft op de buurt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top