Boudewijn Deen vertrekt bij Deen Supermarkten | RetailDetail

Boudewijn Deen vertrekt bij Deen Supermarkten

Boudewijn Deen vertrekt bij Deen Supermarkten

Boudewijn Deen, directeur bij supermarktketen Deen, heeft besloten het bedrijf te verlaten. Hij deed dat naar eigen zeggen vanwege een meningsverschil met de raad van commissarissen over het beleid voor de lange termijn.

 

Twee jaar aan de slag als directeur

Boudewijn Deen werd ongeveer twee jaar geleden aangesteld als directeur algemene zaken, maar besluit nu dus al weer te vertrekken. De directie en de raad van commissarissen laten in een reactie verstaan dat ze het vertrek van Boudewijn Deen betreuren.

 

“Wij zijn hem zeer erkentelijk voor wat hij de afgelopen tijd voor het bedrijf heeft betekend. Onder zijn leiding hebben omzet en resultaat zich positief ontwikkeld, ondanks uitdagende marktomstandigheden”, stellen ze volgens Distrifood in een korte verklaring. Voorlopig zal algemeen directeur Leendert van Eck de taken van Boudewijn Deen overnemen.

 

Supermarktketen Deen werd 82 jaar geleden opgericht en heeft momenteel meer dan 70 filialen verspreid over heel Nederland, met een gezamenlijke omzet van ongeveer 650 miljoen euro per jaar. De keten heeft zijn hoofdkantoor in het West-Friese Hoorn en telt circa 7.500 werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.