Boudewijn van den Brand nieuwe topman Lidl België

Boudewijn van den Brand nieuwe topman Lidl België

Boudewijn van den Brand wordt de nieuwe algemeen directeur van Lidl België. De huidige verkoopdirecteur volgt Jesper Højer op, die op 1 mei toetreedt tot de internationale directie van Lidl.

"Beleid voortzetten"

De Nederlander Boudewijn van den Brand  studeerde bedrijfseconomie aan de universiteit van Tilburg en ging in 2002 aan de slag bij Lidl Nederland, waar hij achtereenvolgens rayonmanager, distributiemanager en regiodirecteur Nederland werd. In 2011 werd hij dan aangesteld tot verkoopdirecteur in België.

 

"Wat Jesper Højer de voorbije drie jaar heeft verwezenlijkt in België, is ronduit schitterend. Ik krijg nu de kans om dat traject voort te zetten. Voor onze klanten verandert er niets: samen met onze ruim 5.000 medewerkers gaan wij hen dagelijks blijven overtuigen om overmorgen terug te komen. Lidl staat sinds een drietal jaar synoniem voor verse producten van goede kwaliteit aan een scherpe discountprijs. En dat verhaal gaat niet veranderen", aldus de nieuwe algemeen directeur.

 

Sterk groeiparcours

Jesper Højer was sinds 2011 actief bij Lidl België en koos resoluut voor een eigen koers: Lidl breidde zijn klantendienst fors uit, koos voor een actieve rol op sociale media, verzoende zich met middenveldorganisaties en begon een bijzondere renovatiegolf van alle winkels met "groter, ruimer, vers en duurzaam" als vaste kernwoorden, samengevat onder de noemer "smart discount". De discounter trok ook resoluut de Belgische kaart, zowel in het assortiment als in haar beleving. 

 

Dat beleid (en de crisis) legde(n) Lidl geen windeieren: de supermarktketen steeg van een marktaandeel van 5,1% naar 7,5% vandaag (+50% in drie jaar tijd) en het personeelsbestand groeide aan met 15% tot ruim 5.300 medewerkers.

 

"Ik sta er absoluut op om alle mensen van Lidl België te bedanken voor de samenwerking en hun inzet de voorbije drie jaar. Lidl staat voor een ander verhaal en daar hebben ontzettend veel mensen aan meegewerkt. Ik ben verheugd dat ik Lidl België zo kan verlaten", aldus de Deen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top