Boudewijn van den Brand nieuwe topman Lidl België | RetailDetail

Boudewijn van den Brand nieuwe topman Lidl België

Boudewijn van den Brand nieuwe topman Lidl België

Boudewijn van den Brand wordt de nieuwe algemeen directeur van Lidl België. De huidige verkoopdirecteur volgt Jesper Højer op, die op 1 mei toetreedt tot de internationale directie van Lidl.

"Beleid voortzetten"

De Nederlander Boudewijn van den Brand  studeerde bedrijfseconomie aan de universiteit van Tilburg en ging in 2002 aan de slag bij Lidl Nederland, waar hij achtereenvolgens rayonmanager, distributiemanager en regiodirecteur Nederland werd. In 2011 werd hij dan aangesteld tot verkoopdirecteur in België.

 

"Wat Jesper Højer de voorbije drie jaar heeft verwezenlijkt in België, is ronduit schitterend. Ik krijg nu de kans om dat traject voort te zetten. Voor onze klanten verandert er niets: samen met onze ruim 5.000 medewerkers gaan wij hen dagelijks blijven overtuigen om overmorgen terug te komen. Lidl staat sinds een drietal jaar synoniem voor verse producten van goede kwaliteit aan een scherpe discountprijs. En dat verhaal gaat niet veranderen", aldus de nieuwe algemeen directeur.

 

Sterk groeiparcours

Jesper Højer was sinds 2011 actief bij Lidl België en koos resoluut voor een eigen koers: Lidl breidde zijn klantendienst fors uit, koos voor een actieve rol op sociale media, verzoende zich met middenveldorganisaties en begon een bijzondere renovatiegolf van alle winkels met "groter, ruimer, vers en duurzaam" als vaste kernwoorden, samengevat onder de noemer "smart discount". De discounter trok ook resoluut de Belgische kaart, zowel in het assortiment als in haar beleving. 

 

Dat beleid (en de crisis) legde(n) Lidl geen windeieren: de supermarktketen steeg van een marktaandeel van 5,1% naar 7,5% vandaag (+50% in drie jaar tijd) en het personeelsbestand groeide aan met 15% tot ruim 5.300 medewerkers.

 

"Ik sta er absoluut op om alle mensen van Lidl België te bedanken voor de samenwerking en hun inzet de voorbije drie jaar. Lidl staat voor een ander verhaal en daar hebben ontzettend veel mensen aan meegewerkt. Ik ben verheugd dat ik Lidl België zo kan verlaten", aldus de Deen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.