Boudewijn van den Brand nieuwe topman Lidl België

Boudewijn van den Brand nieuwe topman Lidl België

Boudewijn van den Brand wordt de nieuwe algemeen directeur van Lidl België. De huidige verkoopdirecteur volgt Jesper Højer op, die op 1 mei toetreedt tot de internationale directie van Lidl.

"Beleid voortzetten"

De Nederlander Boudewijn van den Brand  studeerde bedrijfseconomie aan de universiteit van Tilburg en ging in 2002 aan de slag bij Lidl Nederland, waar hij achtereenvolgens rayonmanager, distributiemanager en regiodirecteur Nederland werd. In 2011 werd hij dan aangesteld tot verkoopdirecteur in België.

 

"Wat Jesper Højer de voorbije drie jaar heeft verwezenlijkt in België, is ronduit schitterend. Ik krijg nu de kans om dat traject voort te zetten. Voor onze klanten verandert er niets: samen met onze ruim 5.000 medewerkers gaan wij hen dagelijks blijven overtuigen om overmorgen terug te komen. Lidl staat sinds een drietal jaar synoniem voor verse producten van goede kwaliteit aan een scherpe discountprijs. En dat verhaal gaat niet veranderen", aldus de nieuwe algemeen directeur.

 

Sterk groeiparcours

Jesper Højer was sinds 2011 actief bij Lidl België en koos resoluut voor een eigen koers: Lidl breidde zijn klantendienst fors uit, koos voor een actieve rol op sociale media, verzoende zich met middenveldorganisaties en begon een bijzondere renovatiegolf van alle winkels met "groter, ruimer, vers en duurzaam" als vaste kernwoorden, samengevat onder de noemer "smart discount". De discounter trok ook resoluut de Belgische kaart, zowel in het assortiment als in haar beleving. 

 

Dat beleid (en de crisis) legde(n) Lidl geen windeieren: de supermarktketen steeg van een marktaandeel van 5,1% naar 7,5% vandaag (+50% in drie jaar tijd) en het personeelsbestand groeide aan met 15% tot ruim 5.300 medewerkers.

 

"Ik sta er absoluut op om alle mensen van Lidl België te bedanken voor de samenwerking en hun inzet de voorbije drie jaar. Lidl staat voor een ander verhaal en daar hebben ontzettend veel mensen aan meegewerkt. Ik ben verheugd dat ik Lidl België zo kan verlaten", aldus de Deen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Back to top