Britse tak Thuisbezorgd.nl naar Just Eat

Britse tak Thuisbezorgd.nl naar Just Eat

Britse tak Thuisbezorgd.nl naar Just Eat
http://www.shutterstock.com/pic-159774386/stock-photo-man-delivering-pizza.html?src=KzmJzUePRx-rLror-kriMg-1-19

Thuisbezorger Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl en Pizza.be, heeft zijn Britse activiteiten van de hand gedaan en verkocht aan Just Eat. Vorige maand nam Takeaway nog de activiteiten in de Benelux van Just Eat over.

Hoge marketingkosten

Thuisbezorgd.nl zegt dat het zijn Britse tak van de hand doet, omdat het momenteel nog niet echt zicht heeft op winstgevendheid in het Verenigd Koninkrijk - vooral vanwege de hoge kosten voor marketing. Klanten van Takeaway worden op de Britse site al doorgestuurd naar Just Eat.

 

Een maand geleden was er ook al een deal tussen de twee thuisbezorgers, maar dan in de andere richting. Toen was het Takeaway dat de activiteiten van Just Eat in de Benelux in handen kreeg. Just Eat nam die beslissing omdat het in België en Nederland geen marktleider is en het zich enkel wil focussen op markten waar het sterk staat.

 

Volgens de twee bedrijven staan de twee deals volledig los van elkaar. Voor de overname van Takeaway in de Benelux betaalde Just Eat 22,5 miljoen euro, een overnamesom voor de huidige deal is niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.