Brouwerij Rodenbach investeert in redesign

Brouwerij Rodenbach investeert in redesign

Brouwerij Rodenbach investeert in redesign

De Brouwerij Rodenbach gaat fors investeren in zijn merken, markten en de brouwerij-infrastructuur in Roeselare. Alle bieren van het bedrijf krijgen zo een nieuw design en in de brouwerij in Roeselare wordt 2,7 miljoen geïnvesteerd in nieuwe technologie.

 

Meer eenheid

Met het nieuwe design van de etiketten van de bieren wil Rodenbach meer eenheid creëren, maar ook duidelijker maken over welk bier het gaat. De vormgeving van de iconische ‘R’ op alle verpakkingen is daarbij geïnspireerd op die uit het verleden.

 

Aan het etiket van het traditionele Rodenbach-bier wordt ‘Classic’ toegevoegd en, naast het Nederlands en het Frans, is de uitleg op de etiketten nu ook in het Engels te vinden, om de vele klanten in het buitenland tegemoet te komen. Daarnaast wordt ook het blikje aangepast, dat nu dezelfde inhoud heeft als een flesje, en komt er een nieuw ribglas op de markt, naast het traditionele voetglas. Ook de andere bieren van de brouwerij krijgen een nieuw design en een nieuw glas.

 

Er wordt voor het buitenland ook een nieuwe reclamecampagne op poten gezet met de slogan ‘Rodenbach, Cheers to the unexpected’.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".