Brouwerij Rodenbach investeert in redesign

Brouwerij Rodenbach investeert in redesign

Brouwerij Rodenbach investeert in redesign

De Brouwerij Rodenbach gaat fors investeren in zijn merken, markten en de brouwerij-infrastructuur in Roeselare. Alle bieren van het bedrijf krijgen zo een nieuw design en in de brouwerij in Roeselare wordt 2,7 miljoen geïnvesteerd in nieuwe technologie.

 

Meer eenheid

Met het nieuwe design van de etiketten van de bieren wil Rodenbach meer eenheid creëren, maar ook duidelijker maken over welk bier het gaat. De vormgeving van de iconische ‘R’ op alle verpakkingen is daarbij geïnspireerd op die uit het verleden.

 

Aan het etiket van het traditionele Rodenbach-bier wordt ‘Classic’ toegevoegd en, naast het Nederlands en het Frans, is de uitleg op de etiketten nu ook in het Engels te vinden, om de vele klanten in het buitenland tegemoet te komen. Daarnaast wordt ook het blikje aangepast, dat nu dezelfde inhoud heeft als een flesje, en komt er een nieuw ribglas op de markt, naast het traditionele voetglas. Ook de andere bieren van de brouwerij krijgen een nieuw design en een nieuw glas.

 

Er wordt voor het buitenland ook een nieuwe reclamecampagne op poten gezet met de slogan ‘Rodenbach, Cheers to the unexpected’.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Carrefour België rondt kaap van 300 Express-winkels

24/04/2018

Morgenavond opent Carrefour zijn 300ste Express-winkel in België, nummer 92 alweer in de Brusselse regio. Dat is een belangrijke mijlpaal voor de winkelketen, die in de nieuwe Express ook zijn herwerkt winkelconcept voor doorgaande klanten lanceert.

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.