Campina komt als kaasmerk naar supermarkt | RetailDetail

Campina komt als kaasmerk naar supermarkt

Campina komt als kaasmerk naar supermarkt

Campina komt met kaas onder eigen merk naar de supermarkt. Het nieuwe kaasmerk is sinds deze week verkrijgbaar bij Albert Heijn en vanaf maandag bij Jumbo.

 

Koetjeskaas voor kinderen

Het Campina-kaasassortiment bestaat uit plakken en stukken in vier smaken: jong, jong belegen, belegen en extra belegen. Het zuivelmerk van FrieslandCampina introduceert tevens een variant voor kinderen onder de naam Campina Koetjeskaas. Dit zijn plakken jonge kaas in de vorm van een koetje. Het assortiment heeft verder biologische kaas en kaas in stukken onder het submerk Campina Boer & Land.

 

Vanaf eind deze maand is de belegen kaas ook gemaakt van weidemelk. Voor de extra belegen variant is dit vanaf begin mei. Campina meldt dat de kaas 100 procent natuurlijk is en geen toegevoegde kleurstoffen bevat. Dat is te zien aan de lichtere kleur van het kaasassortiment. De jonge en jong belegen kazen zijn al gemaakt van Nederlandse weidemelk. Weidemelk is melk van koeien die ten minste 120 dagen per jaar minimaal zes uur per dag in de Nederlandse wei grazen.

 

FrieslandCampina brengt daarnaast kaas onder de merken Frico en Milner op de markt. In de zuivelkoeling van Nederlandse supermarkten is Campina aanwezig met een assortiment melk, yoghurt, vla en boter .

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.