Campina komt als kaasmerk naar supermarkt

Campina komt als kaasmerk naar supermarkt

Campina komt met kaas onder eigen merk naar de supermarkt. Het nieuwe kaasmerk is sinds deze week verkrijgbaar bij Albert Heijn en vanaf maandag bij Jumbo.

 

Koetjeskaas voor kinderen

Het Campina-kaasassortiment bestaat uit plakken en stukken in vier smaken: jong, jong belegen, belegen en extra belegen. Het zuivelmerk van FrieslandCampina introduceert tevens een variant voor kinderen onder de naam Campina Koetjeskaas. Dit zijn plakken jonge kaas in de vorm van een koetje. Het assortiment heeft verder biologische kaas en kaas in stukken onder het submerk Campina Boer & Land.

 

Vanaf eind deze maand is de belegen kaas ook gemaakt van weidemelk. Voor de extra belegen variant is dit vanaf begin mei. Campina meldt dat de kaas 100 procent natuurlijk is en geen toegevoegde kleurstoffen bevat. Dat is te zien aan de lichtere kleur van het kaasassortiment. De jonge en jong belegen kazen zijn al gemaakt van Nederlandse weidemelk. Weidemelk is melk van koeien die ten minste 120 dagen per jaar minimaal zes uur per dag in de Nederlandse wei grazen.

 

FrieslandCampina brengt daarnaast kaas onder de merken Frico en Milner op de markt. In de zuivelkoeling van Nederlandse supermarkten is Campina aanwezig met een assortiment melk, yoghurt, vla en boter .

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top