Campina komt als kaasmerk naar supermarkt | RetailDetail

Campina komt als kaasmerk naar supermarkt

Campina komt als kaasmerk naar supermarkt

Campina komt met kaas onder eigen merk naar de supermarkt. Het nieuwe kaasmerk is sinds deze week verkrijgbaar bij Albert Heijn en vanaf maandag bij Jumbo.

 

Koetjeskaas voor kinderen

Het Campina-kaasassortiment bestaat uit plakken en stukken in vier smaken: jong, jong belegen, belegen en extra belegen. Het zuivelmerk van FrieslandCampina introduceert tevens een variant voor kinderen onder de naam Campina Koetjeskaas. Dit zijn plakken jonge kaas in de vorm van een koetje. Het assortiment heeft verder biologische kaas en kaas in stukken onder het submerk Campina Boer & Land.

 

Vanaf eind deze maand is de belegen kaas ook gemaakt van weidemelk. Voor de extra belegen variant is dit vanaf begin mei. Campina meldt dat de kaas 100 procent natuurlijk is en geen toegevoegde kleurstoffen bevat. Dat is te zien aan de lichtere kleur van het kaasassortiment. De jonge en jong belegen kazen zijn al gemaakt van Nederlandse weidemelk. Weidemelk is melk van koeien die ten minste 120 dagen per jaar minimaal zes uur per dag in de Nederlandse wei grazen.

 

FrieslandCampina brengt daarnaast kaas onder de merken Frico en Milner op de markt. In de zuivelkoeling van Nederlandse supermarkten is Campina aanwezig met een assortiment melk, yoghurt, vla en boter .

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".