Carlsberg toont ecologische Green Fiber Bottle

Carlsberg toont ecologische Green Fiber Bottle

Carlsberg toont ecologische Green Fiber Bottle

Bierproducent Carlsberg heeft een eerste fysiek prototype getoond van de Green Fiber Bottle. Die fles wordt gemaakt van duurzaam gewonnen houtvezel. Carlsberg wil het flesje graag in 2018 op de markt brengen.

Volledig biologisch afbreekbaar

De fles is het resultaat van een samenwerking tussen Carlsberg en het Deense verpakkingsbedrijf EcoXpac, die vorig jaar besloten samen op zoek te gaan naar een mogelijkheid om een duurzaam ontwikkelde fles te produceren.

 

De volledige fles zal gemaakt worden van biologisch afbreekbare materialen, inclusief de kroonkurk. Daarbij zal voornamelijk gebruik gemaakt worden van houtvezel.

 

“In het begin zal het natuurlijk maar een klein deel van de verpakkingsmix zijn, maar we hebben hoge verwachtingen voor de fles, en we geloven dat het nieuwe en interessante ervaringen kan brengen naar onze klanten en dat het ons zal helpen om onze afhankelijkheid van fossiele brandstoffen te verminderen, door gebruik te maken van een hernieuwbare ruwe grondstof.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.