Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen | RetailDetail

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

 

Voedselveiligheid

Begin november werd in de hypermarkt van Carrefour in Bierges een testproject gelanceerd, waarbij klanten zelf hun herbruikbare tasjes en dozen mochten meebrengen om producten in te verpakken die ze kopen aan de bedieningstogen, meer bepaald de beenhouwerij, de visafdeling en de traiteurtoog. Gezin de vele positieve reacties van klanten, wordt de test nu na amper twee weken al uitgerold naar alle bedieningstogen in alle Carrefour-supermarkten in eigen beheer.


"Het is uiteraard belangrijk dat de klant doosjes meebrengt die proper, droog en geschikt zijn om voedsel in te verpakken. Indien de voedselveiligheid niet gegarandeerd kan worden, kan de winkelmedewerker deze weigeren. Om kruiscontaminaties te vermijden, worden verschillende vleessoorten, of kaas en charcuterie, nooit in hetzelfde doosje verpakt", aldus Carrefour.

 

Herbruikbare textielzakjes voor groenten

Sinds maandag is er ook meteen een volgend proefproject opgezet: in dezelfde hypermarkt van Bierges zijn voortaan stevige herbruikbare textielzakjes te vinden om groenten en fruit te verpakken. De zakjes, die 60 cent per stuk kosten, zijn wasbaar en stevig genoeg om meermaals te worden gebruikt en de prijsetiketjes blijven er goed op plakken. Volgende week later worden de textielzakjes nog in vijftien andere testwinkels beschikbaar gemaakt.

 

Beide initiatieven kaderen in de Europese Week van de Afvalvermindering, die deze week doorgaat, en waar Carrefour een voortrekkersrol in wil spelen. Carrefour herziet jaarlijks ook de verpakking van 800 tot 1000 producten om de afvalberg zoveel mogelijk te verminderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.