Carrefour België opent eerste volautomatische afhaalpunt | RetailDetail

Carrefour België opent eerste volautomatische afhaalpunt

Carrefour België opent eerste volautomatische afhaalpunt
© Carrefour

Carrefour heeft in Waterloo zijn eerste Belgische volautomatische afhaalpunt geopend, een primeur voor ons land volgens de Franse keten.

 

Vijftig bestellingen per dag

Concreet bestaat het afhaalpunt of 'drive' uit een muur met kastjes, die in totaal een vijftigtal bestellingen per dag kan herbergen. Klanten kunnen kiezen uit twee afhaalperiodes: 11-15u en 16-23u. Bestelt een klant op zaterdag en kiest die voor de avondperiode, kan hij zijn bestelling ook op zondag komen afhalen. Op zondag worden bestellingen evenwel niet verwerkt: bestellingen die op zaterdag geplaatst worden, komen pas maandag in de kluisjes terecht. Een deel van de kastjes is overigens gekoeld, zodat er dus ook bestellingen met verse producten kunnen worden aanvaard.

 

Betalen met de kaart is overigens ook voorbij: klanten moeten eerst een via SMS doorgestuurde code intoetsen en betalen dan door een QR-code te scannen via hun betaalapp. Is dat gebeurd, dan opent de deur van het juiste kluisje en kan de klant zijn bestelling nemen en vertrekken. 

 

Carrefour lanceert het nieuwsoortige afhaalpunt niet toevallig in Mont-Saint-Jean bij Waterloo: de hypermarkt gaat immers even dicht voor een renovatie en de groep wil met de kastjesmuur toch zijn klanten zo goed mogelijk blijven bedienen, klinkt het. Het is ook niet de eerste Carrefour-primeur voor Waterloo: iets verderop opende de groep vier jaar geleden zijn allereerste alleenstaande afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.