Carrefour Belgium herschikt directiecomité | RetailDetail

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

Carrefour Belgium herschikt directiecomité
Foto: Carrefour

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Geoffroy Gersdorff wordt secretaris-generaal

Carrefour Belgium moet nog meer omnichannel worden, nog meer lokaal werken, nog coherenter en wendbaarder worden, meent uitvoerend directeur voor Noord- en Oost-Europa Guillaume de Colonges. Hij herschikt het lokale team en maakt voormalig exploitatiedirecteur hypermarkten Geoffroy Gersdorff als secretaris-generaal verantwoordelijk voor de strategie in ons land. Gersdorff zal voortaan dan ook optreden als het lokale gezicht van Carrefour Belgium. 

 

De winkelorganisatie, die voordien door drie verschillende mensen werd aangestuurd, komt nu onder de verantwoordelijkheid van één COO te staan, met name Hilde Decadt. Aan de voormalig directeur exploitatie supermarkten rapporteren Steven Boel voor expansie en vastgoed, Rik D'haenens voor de geïntegreerde winkels en Giosino Cornacchia (die exploitatiedirecteur Carrefour Express was) voor de franchisewinkels.

 

Marketingdirecteur wordt David Kestermans (voordien commercieel directeur). Marchandises en logistiek komen voortaan samen bij één directielid: Gilles Ballot, een Fransman die in Polen nauw samenwerkte met Guillaume de Colonges. Financieel directeur Javier Rubio keert terug naar zijn thuisland Spanje en wordt opgevolgd door Francis Costenoble. 

 

Officieel gaan de wijzigingen in vanaf 1 november. Woordvoerder Baptiste Van Outryve spreekt van een zeer positieve evolutie: “De organisatie wordt nog meer ‘agile’. Dat alle winkelformules onder één directie komen bijvoorbeeld, is niet meer dan logisch. We zullen nog Belgischer worden, iets waar we al sterk mee bezig waren. We zien de toekomst met vertrouwen tegemoet.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.