Carrefour Belgium herschikt directiecomité | RetailDetail

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

Carrefour Belgium herschikt directiecomité
Foto: Carrefour

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Geoffroy Gersdorff wordt secretaris-generaal

Carrefour Belgium moet nog meer omnichannel worden, nog meer lokaal werken, nog coherenter en wendbaarder worden, meent uitvoerend directeur voor Noord- en Oost-Europa Guillaume de Colonges. Hij herschikt het lokale team en maakt voormalig exploitatiedirecteur hypermarkten Geoffroy Gersdorff als secretaris-generaal verantwoordelijk voor de strategie in ons land. Gersdorff zal voortaan dan ook optreden als het lokale gezicht van Carrefour Belgium. 

 

De winkelorganisatie, die voordien door drie verschillende mensen werd aangestuurd, komt nu onder de verantwoordelijkheid van één COO te staan, met name Hilde Decadt. Aan de voormalig directeur exploitatie supermarkten rapporteren Steven Boel voor expansie en vastgoed, Rik D'haenens voor de geïntegreerde winkels en Giosino Cornacchia (die exploitatiedirecteur Carrefour Express was) voor de franchisewinkels.

 

Marketingdirecteur wordt David Kestermans (voordien commercieel directeur). Marchandises en logistiek komen voortaan samen bij één directielid: Gilles Ballot, een Fransman die in Polen nauw samenwerkte met Guillaume de Colonges. Financieel directeur Javier Rubio keert terug naar zijn thuisland Spanje en wordt opgevolgd door Francis Costenoble. 

 

Officieel gaan de wijzigingen in vanaf 1 november. Woordvoerder Baptiste Van Outryve spreekt van een zeer positieve evolutie: “De organisatie wordt nog meer ‘agile’. Dat alle winkelformules onder één directie komen bijvoorbeeld, is niet meer dan logisch. We zullen nog Belgischer worden, iets waar we al sterk mee bezig waren. We zien de toekomst met vertrouwen tegemoet.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top